torsdag 15 september 2011

Resa utan dess like

Det börjar bli en stor liten Skorpa vi har. När Sophia föddes vägde hon 2900 gr, nu har hon dubblat sin vikt. Snart fyller lillan 4 månader och min graviditet på 9 månader känns otroligt långt bort. Skorpan vill mycket redan nu och bärsjalen ger henne möjlighet att vara med och se världen. Hon är otroligt förtjust i sin bror och Vilgot är fantastisk med henne även om han nog hade förväntat sig en syster som skulle kunna spela fotboll med honom när hon kom.

Jag tror inte det går en dag utan att jag eller Mr D konstaterar för varandra vilken underbar lycka det är att få vara tillsammans med dessa två underbara små individer. Att vara mamma är den svåraste uppgiften jag axlat. Som jag skrev i förra inlägget är det många känslor som jag måste hantera samtidigt som jag hela tiden utsätts för nya utmaningar i takt med att barnen utvecklas. Det är en häftig resa vår familj är på, en resa som aldrig kommer ta slut utan bara kommer att bli häftigare och häftigare.

1 kommentar:

Staffan sa...

Vänta du bara till hon fyller tolv år, då börjar utmaningen på riktigt :)