fredag 24 oktober 2008

torsdag kväll

Det blev en runda. Klockan hann bli 21.45 innan jag begav mig av. Jag har inget emot att springa så sent på kvällen. Det är skönt att ha gatorna för sig själv. Iklädd löpmundering inklusive reflexväst och larm (bor i Malmö) begav jag mig av. Det blev en runda vid Pildammarna, ner förbi Slottsparken och längs med Citadells och Limhamnsvägen och sen hemåt. Jag tror sträckan låg mellan 9-10k. Klockan stannade på 48 blankt och jag hade mycket spring i benen.
Man är dock hela tiden medveten om sin omgivning när man springer så sent. När jag kom hem satt sambon med knatten i famnen och tröstade honom. Han hade fått täppt näsa och hade lite svårt att andas genom näsan. Det är inte lätt att vara en liten bebis. Jag sov på madrass inne hos honom i natt så min sömn har blivit sisådär. Jag låg och läste Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson. Det var en vän som tipsade om den. Jag har ju ingen direkt jangre som jag läser ur utan jag läser i prinip allt. idag är det regnigt i Malmö men jag satser på en runda senare i dag. Jag ska köra backar men vet inte om jag har möjlighet till det, annat fall blir det intervaller.
ha en skön dag!

Inga kommentarer: