fredag 31 oktober 2008

Usch!

Man ska inte vara negativ när det kommer till träning och speciellt inte löpning. Men jag blir alltid lite neggo när jag märker och känner att det inte går min väg. Jag har i bakhuvudet hur snabb och fartfylld jag var innan jag blev gravid och jämför mig hela tiden med det. FEL, FEL, FEL att göra så. Det var då och nu är nu. Det vore orättvist mot mig själv att tro att jag skulle hålla samma klass på mina pass som då. Nåja, idag blev det korta intervaller på bana.
Jag startade mitt pass med 2 km uppvärming och genomförde sen 8x400 m. Jag hade inna varit inne på Sofys blogg och läst hennes tider och hade väl som mål att klara dessa tider. Men icke!

1:a 1.39
2:a 1.35
3:e 1.32
4:e 1.34
5:e 1.35
6:e 1.34
7:e 1.38
8:e 1.36

Nerjogg 2 km. Jag var slut efter sista 400 m och jäkligt irriterad på mig själv. Men med lite perspektiv på saken så får jag ta det som en morot och gå vidare.

I kväll är det partaj eller i alla fall middag med gamla vänner som jag inte träffat på ett tag. Vi blir ett bra gäng och nu ska jag påbörja maten. Knatten sover på sängen så det är fritt fram för mig att härja i köket. Trevlig fredag!

Inga kommentarer: