torsdag 21 januari 2010

Den bästa dagen

Idag är jag varm inne i själen, på gott humör och känner en förväntan. Vad denna förväntan är vet jag inte men det är skön känsla. Solen ler mot oss i Malmö och jag är fylld av en ro som varit på vift ett tag.
I morse körde jag lite wetvest på Kockums, bra start på dagen. Jag fick sällskap av min fantastiska vän som ville testa på wetvest. Vänner, det är bra att ha och gör livet så mycket bättre.
Igår fick jag sprunget 10k med löpskolning och stegringslopp innan lunch. Det var halt i spåret för igår föll snön men jag pinnade på. Ikväll ska jag köra lite styrka, i alla fall är det planen.

Jag har lovat mig själv att sluta gnälla om långpassen. Marathon ska genomföras och vägen dit är kantad av långpass så det är bara för mig att hitta ett sätt att gilla dom. Det går ju faktiskt bättre och bättre.

Vet ni vad som är så förbenat underbart med livet, det är att det alltid finns nya saker att upptäcka och sluka. Jag har precis förälskat mig i Björn Ranelid. Denna underbara männsika som är så full av visdom och värme. Jag läser och förundras och suger i mig vartenda ord han skriver. Tack Björn Ranelid för dina texter.

Som ni märker ler livet mot mig idag, ha den bästa dagen!

13 kommentarer:

Daniel sa...

Härligt Anna!!
Jag tänker som dig tror jag. Gillar marathon som utmaning men jag är inte speciellt glad för långpassen. Gillar mer action! ;)

Hojta till om du skulle behöva löpsällskap någon gång så kan vi ju peppa varandra eller nåt. Kanske fler i Malmö som vill hänga på?
Jag vet inte om jag är så trevlig att springa med dock, har alltid sprungit själv ;)

Anna (Orka mera) sa...

Så härligt! Njut av dagen och njut av solen! Låter som en kul idé från Daniel, har jag tillräcklig framförhållning kanske jag också kan masa mig ner och göra er sällskap :)

Lars sa...

Hur ofta kör du wetwest? Har aldrig provat men det verkar ju vara en skonsam men ändå krävande övningsform.

rosenblom sa...

Ja, visst är det underbart. Det nyaste jag upptäckt är valpsjukan. Underbart var ordet... ;-)

Anna sa...

Daniel, Jag vill jättegärna ha lite sällskap. Jag har också alltid sprungit själv så vi får väl försöka vara trevliga tillsammans:)

Anna, Ja men vi får ju ta och planera in något helt enkelt. Planerar man genomför man!

Lars, jag kör en gång i veckan, bra för benen. Vila från hårt underlag och dunderhonubg för ett ont baklår. Kan rekommenderas.


Rosenblom, jag hatar redan valpsjukan och hoppas skiten försvinner snart.

Snorkkis sa...

Underbart! Man känner sig riktigt avslappnad och gosig efter att ha läst ditt inlägg. Tack!

Ingmarie sa...

Underbart Anna! och Ranelid...Åh, jag har länge beundrat honom och om du inte hört hans "sommar-program" så gör det! hans ordförråd är inte av denna värld! Och kolla "hans" avsnitt av "Stjärnorna på slottet". Magiskt!

egirl sa...

Härligt! Det är de dagarna man lever för - när allting bara är rätt! :) Fick upp ögonen för Ranelid nu när han är med i Stjärnorna på slottet och jag tycker han kan bli lite mycket ibland... Men jag är nyfiken på att läsa något han har skrivit, kan tänka mig att han passar mig bättre i skriven text :) Någon speciell av hans böcker som du kan rekommendera?

Daniel sa...

Vi får spika någon datum helt enkelt! :) Jag kan i stort sett alla helger utom den 6:e februari.

Apropå Ranelid? Visst är han bra men är det bara jag som tycker han låter som "Sten Taxi" ???

http://www.youtube.com/watch?v=NtW6yJkGTpQ

Marre sa...

Härligt! Det är tur att livet är varierat.....

Unknown sa...

Hej Anna, vilken inspirernade blogg du har!! En kort fråga? Vart har du fått tag på en Wet vest? Jag bor också i Malmö och letar efter ett ställe att träna det på (tror att jag kommer att göra det på Friskis på Parkmöllan). Men vart får man tag på västen? Har bara fått låna av sjukgymnast innan och har inte möjlighet till det längre. Det är verkligen fantasktiskt bra träning!

Anna sa...

Sara och Jonas, Jag hänger på kockums och där får man låna dom. Det är inga avancerade västar men de duger bra.

Anna sa...

Sara och Jonas, glömde skriva TACK för de fina orden.