lördag 2 januari 2010

Haka på?

I dag blev det 12 härliga kilometrar med en kropp som nästan höll hela vägen. Jag har märkt att farten kommer om kroppen får vara ifred från det onda. Nästa vecka ska jag köra fartlek, jehaa! För en intervall räv som jag klingar det underbart i öronen och det spritter i hela kroppen.
Egentligen skulle hela passet idag köras i terräng men tiden var knapp så jag fick nöja mig med att halva passet kördes i sanddynor med motvind som en extra treat.

Dagens andra pass bestod av dans med Vilgot. Han är makalös på att dansa och det är extremt befriande att få snurra runt och rocka på vardagsrumsgolvet.

Ikväll äter jag cashewnötter, vindruvor och tittar på Sabrina med Audrey Hepburn. Jag är ordentligt nerkärad i gamla svartvita långfilmer. Imorgon kör jag 20 stenhårda men långsamma kilometrar runt ett kallt men vackert Malmö. Är det någon som läser min blogg och som bor i Malmö är ni välkomna att hänga på.

8 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Buhu... Vi är otajmade som vanligt. Jag kör enminutare imorgon.

Ha det underbart imorgon, njut av varje steg och andetag!!

rosenblom sa...

Kul att läsa att det går bra. Intervaller is th shit. Jag tror att jag bara ska köra intervaller i år...

Löpning & Livet sa...

Låter bra det där! Om jag hade bott i malmö hade jag mer än gärna hängt på, men jag ska tänka på dig när jag springer tempopass på bandet (hade mycket hellre kört långpass, snabbhet är ju inte riktigt min grej.. än..) :)

Daniel sa...

Jag hänger gärna på någon gång! :) Hinner tyvärr inte ta mig in till Malmö idag men jag kommer köra långpass varje söndag nu framöver så gärna någon annan gång.

Vilket väder vi har idag!!! :)))

Anna sa...

Katarina, Jag vet! jag ska ut om ett par timmar, har varit i Skrylle hela fm med vilgot, det var underbart vackert och en smula svettigt att springa efter honom.

Rosenblom, Jag önskar jag kunde hänga på och bara köra intervaller men vet inte om kroppen pallar:)

Andréa, Men vi kan väl byta pass, när du har tempo tar du mina långpass:)

Daniel, ja men gärna, vi kan väl försöka tajma in det någon gång.

Ingmarie sa...

Sanddyor, motvind eller backar kvittar nästan. Det suger hur som helst! :-)Hoppas långpasset har gått bra med! När su kommer till 08-land nästa gång hoppas jag verkligen vi kan få ihop en tid tll en tur!

Petra sa...

Synd att du inte bor i Uppsala, då hade jag lätt bokat in en löpdejt med dig :)

Anna sa...

Ingmarie, det ska vi definitivt göra och jag ser fram emot det.

Petra, ja men varför måste vi bo runt om i hela detta långa land. Vorde bättre om vi bodde mer samlat:)