fredag 8 januari 2010

Vad många faaan det blev:)

Alltså fy faaan vilket skitpass jag sprang idag. Jag beslutade mig efter en hel del tankeverksamhet att springa mitt pass med fartlek på löpbandet inne på SATS. Men löpband är inte som ute. Det går inte att jämföra och då menar jag inte att det inte är lika effetivt. Nej fy faaaan vad tråkigt och mycket jobbigare det är. Dessutom fick jag stanna två ggr för att gå på toaletten. Min mage ville inte samarbeta med mig. Att bara mala kilometrar är dödens men att få sträcka ut benen i fartlek är desto roligare. Efter 10k fic det vara nog, jag stängde av och tog mig hem.

Det är så förbenat kallt här idag, känns som om det är den kallaste dagen hittills. I morse höll jag på att hoppa av cykeln och ta bussen istället. I kväll efter passet gjiode jag det. Tankar på snickers och marabou upptog mina tankar på väg till bussen men stoppet på pressbyrån resulterade i en liten påse nötter och torkad frukt istället. Faaan (för 3.e gången i detta inlägg) vad jag är stolt att jag inte tog snickersen istället. Har aldrig varit med om dess like. Jag vet precis varför det är så. Jag är livrädd att jag ska falla tillbaka i gamla vanor och frossa ner mig i en massa choklad så min avhållsamhet varit förgäves. Om ca två månader sitter jag där med min fulla Alladin ask som kommer vara tom någon timme efter. Så är det. Nu ska jag försöka ta mig an utmaning nr. 2 som i mitt tycke är bra mycket svårare än socker. Jag ska skippa det vita mjölet som finns i bröd, pasta och i nygräddade frasiga underbara våfflor. Två månader utan frasiga våfflor klarar jag väl.
Det finns bara ett litet problem med de här utmaningarna som jag så träget ska köra, Anna-Ora mera provar sin bröllopsklänning varje år för att se om hon kommer i den vilket hon såklart gör. Jag vill ju inte behöva utmana mig tre månader varje år för att se till att dragkejan på klänningen går igen. MEN det blir ett senare problem.

Lev väl alla, i morgon bitti hoppas jag kunna springa långpass i ett stålande solsken.

12 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Körde också inne idag. 4 x 5´. Och jag känner som du... fy faaan. Blir jag tvungen igen ska jag köra uppvärmning och nervarvning ute. Att skumpa runt på det där bandet är ingen hit. Dessutom tvingades jag titta på min sneda fotisättning i en hel timme. Nästa sak att ta upp med naprapaten, blä.

Du är så grymt bra med din utmaning, och du kommer klara det hela vägen. I know.

Staffan sa...

Håller fullständigt med dig, löpband är så mycket jobbigare än utelöpning (fast de flesta hävdar att man får hjälp av bandet, jo tjena...). Hur mycket tråkigare det är är givet.

Starkt att skippa chokladen, att skippa vit mjöl...tufft tufft men du verkar vara sådan att du klarar vad du tar dig an!

Anna (Orka mera) sa...

Ett alternativ om du tycker det är trist att skippa våfflorna är att sy upp en stretch-klänning :) Skämt och sido, du är stark och kommer fixa alla dina utmaningar galant! Kämpa på!

Daniel sa...

Ha ha! Du är för rolig Anna! Själv gillar jag löpband :)
Håller med om att det var pissekallt idag. Imorgon ska jag dessutom ta några dopp i havet frivilligt :)

Imponerad över din sockerutmaning, det där hade jag aldrig fixat.
Önskar dig ett riktigt bra pass imorgon!!

rosenblom sa...

Man slipper frysa när man kör inne. Det är ett stort plus.

Jag är också torsk på choklad. Jag har lyckats sluta köpa hem choklad sedan några månader tillbaka. Men när nu tjejen kom hem med en ask Lindt som hon fått i julklapp av någon kund men glömt på kontoret hann den knappt landa innan den var slut...

Man skrämmer sig själv ibland...

Löpning & Livet sa...

tack för att någon (några såg jag nu när jag läste kommentarerna) annan också tycker det är jobbigare än band! Har trott att jag är konstig eller nåt, för alla andra tycker ju att det är mycket lättare.. tack anna :)

Ingmarie sa...

Att utföra något som känns så förbenat TRIST tyder på att du klarar av en hel del Anna! Strongt! Skippa vitt mjöl blir en baggis och när två månader har gått tror jag inte ens du är sugen på den där Alladin asken...

Pernilla Hult sa...

Löpband kommer aldrig att kunna mäta sig med att springa ute!

Tycker Du är grym som sprang 10k med krånglig mage! Själv hade jag nog gett upp vid första besöket..

Trevlig helg!

Egirl sa...

Wow vilken karaktär, när jag är sugen på något så bara måste jag ha det - tar jag något annat så blir det ändå att jag måste ha "det där" också senare... Bra där! Men med ett stundande bröllop så är kanske lättare att motstå frestelsen :)

Anna sa...

Katarina, bra idé det där med att bara ta det tunga inomhus. Ser fram emot imorgon när jag ska få svettas på ditt pass.

Staffan, Jag gör ett försök i alla fall sen får vi se hur det går. Jag fattar heller inte det där med att det skulle vara lättare med löpband, NOT!

Anna, strech är ju kanon, varför tänkte man inte på det:)

Daniel, du är ju smått galen som tom badar i denna kyla, det blåser ju så jäkla kallt.

Rosenblom, Chokald är så jäkla fint och det är det jag saknar mest. Men det är ju inte för alltid, jag ommer ju köka cholad snart igen.

Andréa, jag vet, det känns verkligen mycket jobbigare oh jag funderar alltid på om det är något fel på bandet för det kan ju inte vara fel på mig:)

Ingmarie, det är ju verkligen ett bra komplement när det är kallt ute och man ska få upp flåset lite. Och tack för peppen!

Pernilla, magproblem när man springer är ingen hit men förhoppningsvis var det bara en gång.

Egirl, Men det är ju det som är grejen, jag har gått oh blivit bridzilla när det gäller att komma i brudklänningen. Det trodde jag inte om mig själv:)

Therese sa...

Bra jobbat med att stå emot snickers-cravingen! :) Och apropå matrelaterade grejer; hur går det med veggietestet? För visst kör du fortfarande vegetariskt?

Anna sa...

Therese, veggandet går kanonbra, eller jag äter ju fiskoch skaldjur men skippar köttet och jag saknar det inte alls. Jag mår kanon utan det.