torsdag 14 januari 2010

Om att vara beroende

Jag har skrivit om beroendet till löpningen för länge sen. Beroenden är aldrig bra eller egentligen varför är det inte det om det är något bra. Nåja, mitt beroende är nog ganska så oskyldigt men jag tror jag har gått och blivit beroende av Sprite ZERO. En sockerfri läsk, det är det jag är beroende av! Hur blev det så? Om inte varje så varannan dag blir det en Sprite ZERO. I går blev det en till frukosten på jobbet. Min kollega tyckte jag var äcklig och det kanske jag är som slukar en Sprite ZERO till frukost. Men sån är jag, jag heter Anna och jag är äcklig:)

Imorse skulle jag springa i vattnet på Kockums. Ni vet det där mysiga som jag skrev om förra veckan. I morse tyckte jag inte alls det kändes lika mysigt att springa runt i en bassäng. I morse stapplade jag upp, bytte blöja på Vilgot och slängde mig i sängen istället. Mr D fick ta Vilgot så jag kunde ta en halvtimme till i sängen. Det här med sömnlösa nätter är ju inte super för motivationen. Men vilken tur för mig att det är fredag imorgon och att det finns utrymme för att köra passet då.

10 kommentarer:

rosenblom sa...

Jag håller själv på att avgiftas från Pepsi Max. I flera månader har det blivit minst 1,5l varje dag. Nu är det något slags vardagsförbud. Och det är inget vidare kul. Men säkert nyttigt på nåt sätt.

egirl sa...

Haha, jag skulle precis skriva samma sak som mannen här ovanför ;) Vi har fått i oss alldeles för mycket Pepsi Max här hemma, alla tider på dygnet...Så nu håller han i piskan vad gäller träningen och jag styr oss med fast hand bort från läsk hyllan... ;)

Hoppas du är piggare imorgon!

Anna sa...

Rosenblom och Egirl, Egentligen, är det så farligt med lite sockerfri läsk? Jag är ju inte uppe i 1 1/2 liter om dagen än, det skulle ju aldrig kunna hända mig:) Jag beundrar Egirls handfasthet. Man märkte i Rosenbloms kommentar att han inte alls var nöjd med förbudet:)

Snorkkis sa...

Måste säga att jag är lite förvånad att du är beroende av läsk... men alla har vi ju något beroende. Jag önskar att jag inte skulle bli till ett nerverande åskmoln om jag inte får mitt kaffe.

RosaMilton sa...

För mig är läsk även om den är sockerfri = godis. Jag tror den triggar systemet. men det är lätt att säga när man inte gillar smaken alls. Själv är jag grymt beroende av choklad och kaffe.

Ingmarie sa...

Sånt där begär har jag med! Har frågat massor av läkare och experter men ingen har något svar. Jag kan få TOKbegär efter kolsyra men då måste det vara cola light, sprite zero light, kolsyrat vatten eller julmust light. (bara rävgift alltså...)Men det är alltså KOLSYRAN jag är ute efter. Skumt...

Anna sa...

Sofie, Jag vet! Jag är ju kaffeman också men att det är läsk är märkligt.

RosaMilton, Läsk är väl en typ av godis även om det är sockerfritt. Fast något måste jag ju få dricka nu när jag inte får äta socker.

Ingmarie, ja men precis så är det. Värst är det efter ett löppass. Jag kan springa och fantisera om kolsyrat vatten och som du skriver sprite zero och cola light. Märligt det där. Skönt att man inte är ensam.

Marre sa...

Sprite Zero är min favorit också! Kan slurpa i mig hur mycket som helst. Fast kanske inte till frukost...

Anna (Orka mera) sa...

Neeeeeeeej!!! Om det var nu jag skulle kostrådgiva dig hade jag strukit den med stora svarta pennan :) Fast alla har vi våra laster. Min är skummad mjölk :) Eller semlor...

Anna sa...

Marre, det är skönt att man inte är ensam:)

Anna, nej jag har tur som inte gjorde kostanalys idag:) Fast jag käkar ändå bättre idag än jag gjorde då.