söndag 3 januari 2010

Kallt, kallt men friskt och riktigt najs!

Klockan hann bli mörk och kall innan jag fick snörat på mig dojjorna för 2 mils löpning. Inte för att det gjorde så mycket. Jag och Vilgot spenderade halva dagen i Skrylle med sällskap av en sol som strålade på oss. Vi gick 3 kilometer som blev 4 eftersom jag vimsade runt och tog fel väg. Vilgot mutades glatt med russin i 2 kilometrar. Efter rundan blev det lek och sen lunch på restaurangen.

Väl hemma stack jag iväg till Stadium och hittade en löpjacka och vintertights PÅ REA! Salomon, ritigt nöjd med mitt kap.

Med nya kläder och en laddad mp3 spelare kunde jag ju inte misslyckas med mitt långpass. Och vilket pass. Trots kylan och mörkret dansade jag fram i 20k. Jag vet att långpass ska springas lååångsamt tråkigt men ikväll fick benen bestämma och jag fick ihop 20k på 1.46.30. Jag hade verkligen kunnat springa 10k till, i alla fall kändes det så. Fokus på andning, på höften, på tekniken. Baklåret jobbade med mig och visst kändes det lite efter 18k men det är ju ingenting med tanke på hur ont det gjort innan. Jag är nöjd så in i bengen. Nu ska jag sova.

12 kommentarer:

Staffan sa...

Härligt pass!! Jag vill också ut på långpass nu, det var länge sedan. Idag och imorgon har dock dottern Stockholm Wintergame Cup i Innebandy men jag hann i alla fall med 45 min längdskidor imorse och jisses vilken bra träning det är...!

Ingmarie sa...

Åh vad GLAD jag blir!:-)

Löpning & Livet sa...

Grymt!! (både kilometrarna och kapet :)

Katarina M-I sa...

Snyggt jobbat i kylan!

Marre sa...

Men shit, vad bra! Och bonus att hitta löparkläder på rea!

Anna sa...

Staffan, skidor är jag inge bra på, har nog inte stått på ett par skidor sedan jag var 5 år.

Ingmarie, Ja men det var ju så underbart så man kan inte bli annat än glad.

Andréa, jag älskar kap. Har lite emot rea på grund av allt folk men igår var det ganska lugnt i butiken.

Katarina, det sög duktigt i kinderna men det var varmt i själen.

Marre, Som sagt, det är bara att tacka och ta emot när det är rea.

Daniel sa...

Låter som du hittat höften och den verkar sitta där den ska ;)
Du kommer bli grym i år!!! =)

rosenblom sa...

Strålande nyheter. Bra tempo under svåra omständigheter. Och skönt att få trumma på lite istället för det där supertrista gnetandet.

Anna sa...

Daniel, ja, tack vare Jimmy så känns det som om jag äntligen kan löpa utan smärtan.

Rosenblom, ja du vet hur det är. Dessa sura lååånga trista passen som aldrig tar slut. Långpass kan säkert springas snabbare än man gör, jag har läst i Runners att istället för att ränna runt i evigheter funkar ett snabbare men kortare långpass lika bra. Men vad vet jag.

Snorkkis sa...

Yey! Du verkar ha haft en härlig känsla under passet. Och alltid motiverande med nya träningskläder!

Snabba Fötter sa...

Skönt att känna sig nöjd efter ett långpass och känna att det skulle kunna blivit ännu längre. Den känslan får du komma till den gången det kanske känns mindre bra. Långpass kan ju vara jobbiga, redan innan man kommit ut.

Anna sa...

Fröken snork, bara kläderna gör en ju snabbare och uthålligare:)

Snabba fötter, ja den känslan har jag sparat för precis som du skriver kan det vara tufft att bara ta sig ut när man vet att det är långpass som ska springas.