onsdag 6 januari 2010

Nosade på tröskelfart

Igår kväll sprang jag 12k i en bra fart, var uppe och nosade i tröskelfart 2-3 ggr. Underbart. Trots kylan var det många som var ute och rastade sina ben. Det känns som om det är fler och fler människor som trotsar vädret och ger sig ut. Jag tycker mig se en skillnad från andra år. Förr har man alltid hört att folk inte springer under vintern för det är kallt, halt och okul. Sen när våren närmar sig snörar de på sig dojjorna igen. Jag gillar löpartrenden och det känns ju som att den verkligen är här för att stanna. Själv har jag lyssnat på förmaningar om att jag inte ska springa 2 mil i kylan och bla bla bla. Men det är kommentarer från människor som inte springer ens när det är varmt ute så jag tar ganska så lätt på deras visdomsord. På min runda runt Pildamsparken mötte jag Cykelmygg-Katrarina som jag hädanefter kommer kalla racer-Katarina. Hon var ute på ett 90 min pass och höll en riktigt fin fart. Henne vill man inte möta på startlinjen för attans vad snabb hon kommer vara om ett par månader. Bra jobbat tjejen!Vilgot och jag innan jag stack iväg ut. Han tycker om att mamma springer och tar ibland på sig mina dojjor och säger att han ska springa. Mysigt. Idag ska jag springa 10k med inslag av löpskolning och stegringslopp sen måste jag göra mina 500 reps för det fanns inte utrymme för dom igår. Hörs!

5 kommentarer:

Daniel sa...

Blir glad av dina inlägg!! Härligt att det går bra nu!!!

Snorkkis sa...

Schnyggt jobbat! Och jag tycker du har rätt med trenden där; det stämmer faktiskt tror jag - och det är ju kanon!

Sött att lillen också vill springa :)

Katarina M-I sa...

När jag mötte dig första gången så tänkte jag "där är Anna, hon kör tusningar eller nått" Det gick i bra fart för dig med!

Jag blir inget hot, för lagom till löpsäsongen startar så ligger mitt fokus på något helt annat. Men kanske, kanske kan jag lägga in något 10k lopp till våren och då hoppas jag att jag får en fight mot dig!! Det hade blivit världens race:)

rosenblom sa...

Okej. Då kommer det från en som springer ibland:

Du ska inte springa 2 mil i kylan och bla bla bla ;-)

Jag tror mig förstå att du är precis som jag och har svårt att ta det lugnt och då är det nog ingen hit att springa ute i minus femton och kallare.

Jag springer inte ute nu. Men jag har varit sjuk länge och vågar inte riskera nåt. Men känner man inga besvär är det väl bara att köra på.

Förresten, dina 500 reps. Vad är det?

Anna sa...

Daniel, ja men nu känns det som om det börjar lossna. Allt hänger samman med baklåret. Känner jag ingen smärta är det både roligare och går snabbare.

Fröken Snork, Ja kan fler o fler förstå sig på det här med löpning är det bara kul. Kanske kan man få bort stämpeln på att löpning är något som är jobbigt och tråkigt.

Katarina, Men man måste ju få sträcka ut benen lite:) Så klart vi ska köra race, det är ju klockrent. Jag ska under 45 och jag vet att du ska ner en bit under det så jag får helt enkelt jaga dig i mål så kanske vi får PB båda två:)

Rosenblom, Jag kanske är lite nonchalant ibland men än så länge funkar kylan bra. Idag är det helt ok temp ute. 500 reps är något som finns på youtube, sök på "Fitness -Brutal 500 Rep Workout". Jag blir helt slut efteråt, tar ca 30-35 min. Tjejen som gör det youtube har ju lyckats med sina reps:)