onsdag 31 mars 2010

Det bästa av pass

.....heter TRÖSKELPASS

Igår fick jag till ett riktigt fint tröskelpass med 3 x 2,7k i tröskelfart som för tillfället springs i 4.38-fart. Igår höll jag alla tre intervallerna i den angivna farten och jag kände mig jättestark. Kanske kan jag öka tempot om ett par veckor. Med upp o nerjogg i 5.30-tempo fick jag ihop 12k i går kväll.

NU har jag sprungit fem dagar på rad och det känns jättebra i kroppen. Påsken närmar sig och jag fortsätter i dojjorna ett tag till för det är det mest tidseffektiva för mig just nu. Idag ska jag springa hem från jobbet, hämta Vilgot och cykla från dagis hem. Imorgon hoppas jag kunna köra Staffans stege eller tusingar på bandet och på fredag vill jag HEMSKT gärna springa lååångt men benen får bestämma.

Ha en bra onsdag!

3 kommentarer:

Daniel sa...

Dessa härliga trösklar!! Bra jobbat igen!
Jag gillar också tröskelpassen. Har inte kört dem innan jag startade Szalkais marathon-program. Nu har det dock blivit ett helt gäng och dem är ju riktigt mysiga, tyvärr har jag inte koll på vilken nytta dem gör. Vet du kanske?

När jag hör ordet tröskelpass så ploppar alltid marathon-Anna upp i huvudet. Första gången jag hörde talas om det var här på din blogg. Skrev lite om det i ett inlägg en gång.

http://mina-utmaningar.blogspot.com/2010/01/121-troskelpass.html

Ingmarie sa...

Härligt! Glad påsk!

Anna sa...

Daniel, Ja mysiga trots att de är ganska tuffa och ger mycket.

Ingmarie, Glad påsk!