lördag 27 mars 2010

Jag fich en bröllopspresent...

Dagen jag skulle gifta mig fick jag en väldigt fin bröllopspresent av Staffan som bloggar på http://wwwfyraochtrettio-staffan.blogspot.com/. Han gav mig en schysst stege som jag skulle njuta av och den ser ut så här:
200-400-600-800-1000-1000-800-600-400-200, vilan är hälften av den snabba distansen. Sista 200 ska gå i samma fart som den första 200.

Nu har det ju varit sisådär med min löpning och jag gav mig ju på en utmaning i måndags som krashade totalt eftersom energin denna vecka har varit som bortblåst och jag har däckat i sängen runt 20-tiden på kvällarna. Men ni vet väl alla att mars månad inte räknas?!
På måndag gör jag ett nytt 30-dagars försök.

Igår var det så dags att använda mig av Staffans fina present. Jag tog in på SATS och körde på efter 1,5k uppjogg. Alla intervaller gick i 4.11-fart, förutom de två tusingarna, dessa gick i 4.18-fart. Passet var svinjobbigt och jag fick peppa mig igenom de sista men fan den som ger sig. Jag kom i mål. Joggvilan gick i 5.30-fart. Tyvärr hann jag ingen nerjogg men passet landade på 10,5k.

Idag har det hittills varit en städ- och inköpsdag. Solen är borta och har ersatts av regn och blåst. Mitt huvud är fortfarande mosat och kroppen skriker efter sömn så nu när min lille sockerbit har somnat ska jag också ta en eftermiddagslur. Sen hade jag faktiskt tänkt att springa. Kors i taket, löpning två dagar på rad! När hände det senast?

Staffan, tusen tack för din fina present. Jag ska vårda den ömt för den var väldigt fin och kommer förhoppningsvis att visa sig vara väldigt användbar.

5 kommentarer:

Daniel sa...

Härlig fart du har Anna!!!

Det där med att mars inte räknas var väl Snorkkis påfund? Bara så typiskt när jag håller på att få till en av mina bästa månader hittills ;)

Jag kanske lånar din bröllopspresent någon gång, verkar rolig och jobbig :)

Staffan sa...

Stort leende!! Vad kul att du gillade passet!!!! OCH vilket fart du hade dessutom! Jag sa ju 4:20 på tusingarna och de fixade du - riktigt riktigt bra jobbat!

Slit på stegen så mycket du vill, tycker själv det är ett riktigt kul pass. Att hålla kolla på klockan tar bort lite av fokuset från att det är jobbigt. Att jag dessutom lagt på en extra tusing gör det ju lite extra jobbigt!

Snorkkis påfund med att hoppa över mars struntar vi i :) annars skulle inte mitt super-duper långpass från imorse räknas och det skulle vara för sorligt :)

Anna sa...

Daniel, Ja, det är Sofies påfund men det passar så bra in i min träning denna månad:)

Staffan, Men det var skitjobbigt men superkul pass. Bra variation och mentalt ett riktigt bra pass. Ja, ditt pass idag skojar man inte bort.

anneliten sa...

Extra bra present eftersom det inte gör något om vi andra lånar...

Anna sa...

anneliten, visst är det bra med sådana presenter. Dessutom är det ju roligt att dela med sig.