tisdag 23 mars 2010

Surbitchens 30-dagars-träning-utmaning

Kan man träna 30 dagar i rad utan att bli helt slut i rutan? Jag har nästan alltid haft två dagar eller mer träningsfritt i veckan och har trivts ganska bra med det. Nu vill jag testa något nytt som kommer sätta mitt jävlarannamma på prov. 30 dagars träning utan vilodag är det som gäller. Det kommer inte bli löpning varje dag, kanske blir det spinning, gympa eller vattenlöpning. Jag vet inte om jag kommer att lyckas men vad fasen, det är värt ett försök. Det lär bli en hel del pusslande för Mr D har en hel del på sitt jobb så inte nog med att jävlarannammat ska testas, även tålamodet ska testas.

Denna vecka blir det tusingar, trösklar, 2x distanspass och ett lite längre pass med inslag av tröskel. Jag tänkte även köra ett vattenpass eller ett spinningpass. Sex dagars träning planerad denna vecka. Idag startade jag upp med ett halvtaskigt pass som skulle innehålla 4 tusingar. Men kroppen ville inte, den la av efter andra tusingen och jag fortsatte i lugnare tempo. Tröttheten sitter i och det är bara att inse, jag är inte lika snabb som för ett år sedan men det är bara att mala på. Jag kommer inte att vara trött för alltid och träning ger resultat, så är det bara.

Jag tänkte fortsätta skriva om mig, det är ju trots allt en blogg om mig:) Jag har genomgått en personlighetsundersökning bara för skojs skull, det var tredjeterminare på psykologutbildningen som ville ha försökskaniner och jag hakade på. Idag fick jag resultatet. Inga som helst överraskningar, tvärtom jag har en god självkännedom och framför allt en hög vitalitet, jag älskar livet och tycker om att köra 250 km/h:). Tyvärr har det vissa negativa aspekter, jag har svårt att säga nej, kan inte nöja mig med nuet och borde byta jobb:) Inte heller något nytt eller vad säger ni? Allt detta har jag ju tjatat hål i huvudet på er med. Det var en kul grej och det stämde nästan kusligt väl in på mig.

Nu slutligen lite gnäll. Vad är det här med att alla ska testa träningskläder och andra ting på sina bloggar? Är det bara jag eller är det fler som är lite irriterande avundsjuka? Jag tycker snart att alla testar kläder eller annat.Vill jag ha nya löparkläder så köper jag de som är snyggast och för tillfället mest färgglada. Å andra sidan är det någon som har ett par snygga tights som behöver testas så ring mig på 0707-5.....;)

Nu ska surbitchen kolla på Desperate housewives

10 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Hahaha, jag gillar din inställning till klädtestandet! :)

Anna (Orka mera) sa...

Haha, ja det är lurigt det där med allt som ska testas. Sen ska jag inte sticka under stol med att gratis gott...dessutom är jag nyfiken på allt nytt, så får jag erbjudandet så testar jag gärna. Men det får inte bli för mycket, då tappar bloggen sin själ! En balansgång det där!

Therese sa...

Hahaa, klädtestandet ja. Jag sitter och surar och tycker att träningsbloggarna säljer sig och sin själ genom att göra sig till reklampelare för diverse märken...men egentligen handlar det förstås mest om att jag är avundsjuk. Jag skulle inte tacka nej till gratis grejer, jag lägger ju för tusan en förmögenhet på löparprylar... :) Kul inlägg hur som helst.

Lina sa...

hahaha... jaa man skulle ju inte direkt tacka nej till att få vara en kläd-test-person ;) Jag är alltid sugen på nya träningskläder, det är motivationshöjjande! :)

Ingmarie sa...

Du grejar den utmaningen utan problem! Tröttheten just nu tror jag beror på jetlaggen. Och vad spännande med personlighetstest men byta jobb? Vill du det? Vad skulle du då vilja göra? Ang. klädtest så har jag under mina år inte fått någonting förrän nu. Blev tillfrågad om 2 olika produkter och handen på hjärtat, jo jag tycker det är ok så länge man får skriva vad man vill.Dessutom har jag inte så mycket pengar att jag har "råd" att tacka nej.Allt mottages tacksamt men samtidigt så måste produkten kännas "rätt". Kläder är ju i och för sig väldigt neutralt. Om du hade blivit erbjuden ett löparkit från något företag mot att du skrev vad du tyckte, hade du sagt nej då?

Anna sa...

Andréa, Ja det är inte helt enkelt. Jag skulle ju inte sagt nej direkt.

Anna, Gratis är definitivt gott även om man inte gbehöver testa schampoo i en träningsblogg. Bra balans är helt enkelt det viktigaste.

Therese, jag håller med dig, gillar inte det men skulle inte sagt nej:)

Lina, Nej snygga kläder hade man inte sagt nej till, varför ska löparkläder behöva vara så dyra?

Ingmarie, Jetlagen håller förhoppningsvis på att släppa nu. Idag är jag till och med på trevligt humör! Klart att jag inte sagt nej till gratis löparkläder. Som sagt de kostar en förmögenhet. Men det är väldigt mycket tester och reklam på bloggarna för tillfället och givetvis väljer jag själv om jag vill läsa om det. Det är inte helt enkelt det där och som jag skrev i inlägget är jag väl lite avis för gratsi smakar jäkligt gott. Å andra sidabn vill jag läsa om träning och inte schampoo på en träningsblogg.

Träningsglädje sa...

Att säga jag till att testa kläder men inte gilla det är väl mer fel än att vilja testa kläder och säga ja?

Jag tycker att om man nu gör reklam för en massa märken genom att skriva att man bär dem och vad man tycker - utan att ha fått dem gratis, ja då är det dels helt rätt och inte särskilt konstigt att man börjar testa kläder för dem. Bloggare har blivit påverkare - precis som journalister. Däremot ogillar jag starkt att man 1) inte skriver att man fått något gratis när man skriver om det 2) bara skriver bra grejer för att man fått det gratis 3) säger ja till allt bara för att det är gratis. Om man alltid säger ja till allt, ja då har man kanske sålt sin själ. Säger man ja till sådant man gillar så säljer man väl knappast sin själ?

:)

Staffan sa...

Låter tufft med 30 dagar i rad. Jag har varit borta och åkt skidor, men jag lovade ju dig att ge dig ett träningspass i "bröllopspresent". Jag skrev om det i en kommentar till ditt inlägg med titeln "Åh Boy" om du inte redan sett det vill säga ;)

Nå, hur är livet som nygift, visst är det en bra känsla, eller hur?

Ingmarie sa...

Jag vill inte heller läsa om schampoo eller olika sminkprylar. Precis som Träningsglädje skriver så skulle jag ALDRIG kunna ta emot något gratis om jag inte "tror" på produkten.
T.ex. om det känns oetiskt. Skulle jag förresten inte kunna vare sig jag skulle skriva om det eller ej. Men jag har som sagt inte riktigt de problemen att jag "tvingas" välja.;-) Du ska se att du snart får ett erbjudande du med!

Anna sa...

Sara, Helt klart är det mer ok. Jag utgår ifrån att man skriver att man fått produkten som man skriver om, allt annat vore dumt. Sen är det ju inte att sälja sin själ bara för att man skriver om en produkt på sin blogg. Jag tror att jag sett på bloggar på ett lite annorlunda vis men har insett att det har en enorm genomslagskraft när det gäller nya produkter. Och som jag skrivit, det ligger lite avundsjuka i mitt inlägg för nya fräscha träningskläder som man dessutom fått gratis hade inte varit fel.

Ingmarie, Nej smink och shampoo kan man väl kolla in på andra bloggar om man är intresserad.