torsdag 18 mars 2010

Shit pommes frites

Jag är i världens häftigaste och coolaste stad just nu. Min morgon startades med en jogg i Central park. Det blev ett av Katarinas favvopass, 10x2min, totalt 50 minuters löpning i ett gudomligt vackert New York. Jag såg soluppgången och blev förälskad i staden. Så tyst men ändå så fylld av liv och rörelse. Jag tror jag såg fler löpare ute än vad ett lopp i Malmö drar:)

I lördags gifte vi oss, då såg det bland annat ut såhär:

Jag och Daniel i vår första dans som nygifta.


Här kommer vi allihop, Vilgot käkandes russin.
Fler bilder kommer och jag ska ge mig på en bröllops berättelse snart.

Vi bor super, nära södra delen av Central park. Bilden togs igår när det höll på att skymma. Vackert så det gör ont. Jag kan inte riktigt föra en konversation med Daniel för det är så mycket att titta på.

Daniel vid Wall Street
Jag uppe i Empire State Buildning.
Ikväll ska vi på hockey på Madison Square Garden. Jag ska ha hockeytröja och allt på mig och skrika hejjarramsor. Jag är inget hockeyfreak men vad gör man inte för sin man. Prästen sa att vi skulle bära varandras bördor så det är bara att sätta igång.
Förresten, det är 20 gr varmt här. Nice!
Hej och puss.

10 kommentarer:

Lina sa...

Mysig bröloppsresa! :)

Snorkkis sa...

Åh så underbart! Och så fina ni var (och är!). Njut nu av NY och framförallt av varann. Kram.

Daniel sa...

Wow!!! Bara njut!!!! :)

Löpning & Livet sa...

Åh så fina!! Man blir nästan lite sugen på att gifta sig :)

Njut av NY nu!!

Ingmarie sa...

Så fantastiskt fina ni är! Grattis än en gång! New York är verkligen "The City" och jag hade lätt kunnat bo där. Precis som du skriver är den så tyst och lugn trots att allt är mycket större än tex Stockholm där alla stressar runt som yra höns. Sen gillar jag det "amerikanska" att man aldrig behöver känna sig udda eller konstig för det finns ALLTID någon som är "värre": ;-) Njut av er resa och bunkra med fina och roliga minnen!

egirl sa...

Åh vad fina ni var - fräsig pojkfrilla och stora vita blommer var ju perfekt! Njut nu av NY och av varandra =)Kram

Marre sa...

Grattis! Och vilken snygg frisyr du fixat, wow! Ha det så underbart, här hemma regnar det....

Joel R sa...

New York är ju verkligen en dröm, perfekt mål för en bröllopsresa.

Ni verkar ha det bra, fortsätt med det :-)

Anna sa...

Lina, verkligen. Denna stad har ju allt!

Sofie, vi hjuter för fullt, hur kunde du flytta härifrån?:)

Daniel, NY marathon verkar inte så tokigt!

Andréa, ja men det tycker jag du ska ta och göra:)

Ingmarie, precis, I love it.

egirl, ja det blev inte så tokigt. Kände mig skitsnygg:)

Marre, tackar tjejen.

Joel, det kunde inte varit bättre.

Sofy sa...

Grattis, vilken härlig resa ni verkar ha! Njut!!!