söndag 21 mars 2010

Jag mötte Haile Gebrselassie idag

Sagan i NY fortsätter. I går blev det åter jogg i bra tempo runt i Central Park. Gårdagen bjöd även på finmiddag i Meatpacking district. Ja, denna underbara stad har allt.
Idag har vi mest hängt i Brooklyn och testat på metron. Måste säga att jag föredrar att gå eller att åka taxi.
Väl hemma på hotellet såg först två löpare, ja "riktiga" löpare (sådana som kan vara jäkligt snabba). Ni vet klen kroppsbyggnad, löpardojjor, jeans och en löparjacka. Dessa två gick ur hissen när vi gick in. På våning två hoppade en hel drös löparentusiaster på. De såg i alla fall ut så. Sen kom det ett "pling" var vi framme på vår våning, nr 15. Dörrarna öppnas och framför oss, i all sin ensamhet på våning 15 stod han. Han som är så jävla grym, den grymmaste av dom alla, HAILE GEBRESELASSIE!!! Jag blev konfunderad, kunde det vara han. Daniel frågade snabbt mig om jag hade en penna. Jajjamensan att jag hade det. En liten autograf och ett kort men moi och Haile finns nu. Han var ju jättesöt och snäll och dessutom blev han mycket snyggare än jag på bilden.
Haile frågade om jag ville med på morgonjogg i Central park imorgon bitti. Klart jag vill svarade jag! :) Fast nu sa han ju inte så.

12 kommentarer:

Snabba Fötter sa...

Coolt! Stort! Njut!

Anna sa...

Snabba fötter, Fast han sa inte så. Han sa bara hej och så log han hela tiden:)

Ingmarie sa...

Himmel och pannkaka! Hur stora är oddsen att träffa Haile över huvudtaget och dessutom på ett hotell, i NY och på samma våningsplan som du/ni bor på! Jösses! vad gjorde han där mån tro?

Ingmarie sa...

Men nej, han är INTE snyggare än dig!

Löpning & Livet sa...

Coolt!! :)

Sofie RW sa...

Wow! Och vad fotot blev lyckat! Nu fick du allt upprättelse för att D lurade dig om att han var på samma tåg som Paula Radcliffe (om jag inte minns fel).

Pernilla Hult sa...

Vilken grej!! =)
Bilden blev kanonbra!
Fortsätt njut av NY.

Daniel sa...

Skithäftigt!! Sånt där händer bara i New York ;).
Det är det som är det häftiga med staden, det dyker upp lite överraskningar här och var :)

Blir så sugen på att åka tillbaka när jag läser dina inlägg :)

Joel R sa...

Hehe, det var väl en oväntad bröllopsgåva, häftigt att springa på honom på ett hotellvåningsplan också och inte bara se honom på gatan.

Träningsglädje sa...

haha snabba fötter berättade denna fantastiska saga för mig igår. fasen vad coolt!!!!!

Anna sa...

Ingmarie, jag fattar inte att jag inte frågade. Såg honom i frukosten dagen efter men ville inte stalka honom..

Andréa, ja men visst var det!

Sofie, ja nu srev jag honom på näsan eller vad man ska säga. Detta året ska jag vara beredd 1 april.

Pernilla, ja bra och bra han blev fin i alla fall ch ser hyfsat glad ut:)

Daniel, Ja det är i NY sånt händer.

Joel, ja man blev lite paff

Träningsglädje, precis så kände jag med, det var coolt.

Anonym sa...

Det är en cool bild att hänga på väggen, sådär som alla har på sina kontor i amerikanska filmer och serier. Kort där de skakar hand med presidenten och så. Fast Haile slår alla presidenter! Hvergang!