söndag 30 oktober 2011

Denna reklam som finns överallt

Nu ska jag gnälla igen. Jag läser bloggar nästan dagligen som på ett eller annat sätt gör reklam för något. FINE! och bra jobbat alla ni som efter tufft jobb får in lite intäkter på bloggen. Dessutom tycker jag att vissa produkter visat sig vara skitbra och jag hade aldrig köpt dem om jag inte upptäckt dem på bloggar runt om i cybervärlden. Hatten av till er. Men jag måste dock skriva att jag blir uppriktigt sagt skitbesviken när jag läser bloggar som jag tycker publicerar direkta reklaminlägg utan att skriva att personen faktiskt fått varan eller får betalt för att göra det. Jag vet att många är duktiga på att skriva att de testar produkter för olika företag och skriver ut att de fått varan osv. Inget ont till er. Men till alla er som testar och får grejer vars syfte är att göra reklam för det,  skriv det, det blir så mycket seriösare. Jag kan ta er seriösare och produkten framställs mer seriöst. Vi läsare är inte dumma i huvudet, vi fattar att det är reklam. Det blir bara så tramsigt. Jag har tagit upp detta tidigare och jag vet att en del skruvar på sig och tycker att jag är en bitch som är grön av avund men det skiter jag i. Tyck vad ni vill, det göra ju jag.

4 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Håller med dig!
Jag gör gärna gratisreklam för saker jag tycker är bra som jag köpt på eget initiativ.
Vann ett par skor på en tävling och de var riktigt bra så man kanske inte kan kalla det reklam? Jag var ju faktiskt tvungen att vinna för att få skorna...
Sen har jag en väninna (du vet vem) som jag gärna gör reklam för OCH jag har faktiskt BETALT för alla sakerna jag visar upp det är inga jag bara fått.
Och jag tror precis som du att de flesta ser igenom när det är bara "betald reklamplats".

Löpning & Livet sa...

Om du är en sur och avundsjuk bitch så är jag det också. För jag tycker likadant. OCH jag reagerar tvärt emot vad som är syftet; jag vägrar köpa de produkter som det bloggas mest om.

Anna sa...

Eva, Runningskirts är ju bara sååå fina. Jag har bara inte blivit färdig att köpa mig en.

Andréa, Tyvärr så gör man ju det. Skiter i att köpa saker trots att den faktiskt kan vara bra.

Fröken Strävan sa...

Haha, störtskönt inlägg - jag är också en bitch :)
Nä men absolut, klart man ska säga att "jag har fått betalt för att testa bla bla eller använda bla bla" men inlägg i stilen "nu plötsligt använder jag bara märket Tjohopp för helt plötsligt blev det bäst trots att jag var helt emot det för en stund sedan" då blir man ju bara less... Dessutom är det inte ens bra reklam...