måndag 31 oktober 2011

Gårdagens mil

Jodå så är det. Min första mil som tvåbarnsmorsa. Det tog sin tid, jag hade Skorpan med mig i vagnen men jag tog mig runt på ca en timme. Min vanliga milrunda kändes bekant och jag insåg att jag saknat den under de månader jag hållit mig borta. Att springa milen har varit ett mål sedan Skorpan föddes och nu kan jag bocka av ett av de många träningsmål jag har satt. Nu är det bara den förbannade styrkan jag skall hitta kraft att genomföra. Hur svårt kan det vara liksom? Jag behöver den riktigt mycket nu. Kroppen känns otroligt svag och jag behöver bygga upp mig. Ikväll har jag tänkt att köra 5k riktigt jäkla fort. Styrkan ska jag försöka peta in lite efteråt.
Vi har ett crossfitcenter här i Malmö, inte alls speciellt långt ifrån där vi bor. Jag har tänkt testa på det. Dels för att det är ösigt men också för att det går hyfsat snabbt. Jag har bara inte funnit tid till det.

1 kommentar:

Thomas sa...

Härligt när man kan kryssa av en punkt på listan!