fredag 28 oktober 2011

Tyvärr inga skor till mig:)

Jag har fortfarande längtan till NY. Vi har pratat lite löst om att åka dit i vår. Kanske kan vi dra dit om jag slutar köpa svindyra skor till Vilgot. Det är makalöst vad skor och ytterkläder kostar till barn. Hur är det möjligt att jag köper dyrare skor till Vilgot än till mig själv. Det är inte rättvist! Jag har på senare tid funderat på om man ska starta upp ett nytt barnklädesmärke utan en massa krims krams. Kläder som funkar för både pojkar och flickor i coola mönster. Som dessutom inte behöver kosta skitmycket och som inte skor sig på diverse seriefigurer och filmer. Vilgot är såklart tokig i Bilar, älskar Blixten. På senare tid har han börjat tänka på vad han sätter på sig och ordet COOL finns även i hans vokabulär. Fast det är skönt att han kan säga vad han vill ha, mindre beslut för mig att ta. Idag gick skoköpet superbra, bäst hittills. Han  fick välja och det blev kanon!

Håll i hatten alla nu för när min Mr D kommer hem tänkte jag träna. Både lite snabbhet och lite styrka. Bring it on bara.


5 kommentarer:

Fit-Eva sa...

Bring it on! Både träning och helg!
Kram från Götet!

Löpning & Livet sa...

Ja, starta ett eget barnklädmärke med unisexa färger, mönster, former och material! Jag blir så ledsen när jag går in i de vanliga affärerna (pop delvis undantaget) och ser barnkläderna :(

Miss Agda sa...

Jag köper en hel del på Tradera (när jag orkar vill säga, lite jobbigt att buda o hålla på). Man kan hitta nästan helt nya barnskor mm.

anneliten sa...

Just skor ska man ju inte ärva, men annars tycker jag det är bra att överlåta åt varandra. Jag har gav bort i princip alla barnkläder allteftersom min yngsta växte ur dem.

Och framför unisex och Disney-fria kläder! Start en sådan firma du - kommer att gå jättebra. Finns förresten Jazzo kvar? De hade jättebra och tuffa kläder när mina barn var små (vilket ju är rätt länge sendan).

Anna sa...

Eva, Det blev så bra.

Andrea, Will do!

Agda, bra tips där. Jag är bara så dålig på att hålla mig uppdaterad på Tradera.

Annelie, Man blir så trött på alla dessa märken och skitreklam på kläderna.