onsdag 23 september 2009

Det börjar lossna nu

Det är ju fantastiskt vad kvällen blir lång när man tränat klart och klockan är 19! I kväll var det Pildammsparken och tröskelintervaller. 2k uppjogg följt av 3x2,7k i 4.30-fart avslutning 1k nerjogg. Totalt 12k.

Det känns som om det börjar lossna trots att jag efter 2k uppjogg egentligen ville vända hem. Efter första intervallen var jag såld och de andra två gick av bara farten. Vilan mellan intervallerna var 2,5 min. Jag vet inte om det är för att jag förändrat min kost den senaste veckan men jag känner mig mindre trött och jag har mer energi till att göra allt. Jag ska köra på ett tag till och sen utvärdera om det är det som ger mig alla +++.

Jag fick en bok på posten idag. Det är MarathonJohans "Marathonmålet". Det ska bli riktigt kul att läsa den. Återkommer med recension.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

nu blir jag ju såklart nyfiken på vadd et är för kostförändringar du gjort :)

Bra jobbat föresten!

Daniel sa...

Skönt att det börjar lossna Anna!
Du kommer bli giftig på Yddingen! :)

Joel R sa...

Välkommen tillbaka! Ska bli kul att läsa om kommande pass!

Petra sa...

Du är en sån intervall-fena! Snacka om att jag blir imponerad!! Jag antecknar för fullla muggar (men antar att jag nog ända bör ha en personal trainer med piska för att sätta fart på mig).

Orättvist är vad det är!! ;)

Skämt åsido - bra jobbat!

Marre sa...

Bra kväll! Och du måste berätta om boken, jag är också sugen på att beställa den. När man är hemma och sjuk trycks det frenetiskt på "beställa"-knappar på diverse sidor....

Anonym sa...

Skönt med ett bra pass trots en initial "dålig" känsla! Hoppas du får en trevlig lässtund med boken och jag ser oerhört mycket fram emot recensionen!

Anna sa...

Andréa, Jag försöker skära ner på köttet och såklart det vita hemska sockret. Sen har jag infört lite nya morgonrutiner med färskpressad juice och ingefära med godaste gröten till.

DAniel, Giftig och giftig. Just nu förstår jag mig inte på kroppen.

Joel, Tack! Jag ska försöka träna lite roligfa pass så det finns något kul att läsa om.

Petra, intervall is the shit helt enkelt.

Marre, jag lovar berätta så fort jag är klar. Har kommit halvvägs.

Johan, jag gillar boken skarpt, har som sagt kommit halvvägs.