torsdag 10 september 2009

Jag är beroende.

Jag känner ingen som inte är beroende av något. Jag är beroende av att få springa. När jag springer är jag fri och får tid att andas. Jag är en extrem missbrukare av löpning. Den senaste veckans vila gav mig en enorm abstinens som bitvis var riktigt jobbig. Tänk att något som är så avskytt av många kan ge mig sådana kickar. Skrämmande. Är det endorfiner, känslan av utmattning eller kicken av att det går fortare och fortare? Jag vet faktiskt inte.

Jag tänker inte lägga mer tanke vid det. Vi kan bara konstatera att Mr D är glad att jag är igång igen:)

Ikväll är det tänkt att jag ska ge mig ut på intervaller. Klockan närmar sig 21. Mr D är på väg hem sen så smäller det.

8 kommentarer:

Therese sa...

Känner likadant. Har fått några ofrivilliga löpvilodagar pga att livet kom emellan, och jag blev helt abstinensig, sur och svår för andra att ha att göra med. Skönt att vara beroende av något som åtminstone är någorlunda hälsosamt i alla fall. :)

Löpning & Livet sa...

me too!! nu har jag inte sprungit på några dar (men tränat annat) och jag har megaabstinens! eg borde jag nog vila imorn, men jag tror jag måste ge efter för en kort återhämtingsjogg :)

Unknown sa...

Oh yes! Jag springer just nu varje dag och det blir snarare värre av det. Fast värre på ett bra sätt förstås! :)

Petra sa...

Been there, done that. Harlig kansla!!

Katarina M-I sa...

Hehe, vi är många som är medberoende.

Snorkkis sa...

Ett mycket bra beroende. Likadant som man äter för att leva, måste vi få springa för att leva!

Anonym sa...

Åh, vilket skönt beroende vi har! Det finns ju betydligt sämre "laster" man kan vara beroende av!

Anna sa...

Therese, Just det där med att vara sur och tvär är det som är jobbigast.

Andréa, Liten kort återhämtningsjogg då. Det är någe visst med löpning som man inte riktigt kan få ut av annan träning.

MiaLena, Bra jobbat med löpning varje dag. Och ja visst blir det bara värre av det men någon last ska man ju ha.

Petra, Oh yes. Håller helt med.

katarina, skönt att man inte är ensam:)

Fröken Snork, Precis! Att springa är att leva.

Johan, Håller helt med. Det är tur att det är löpningen och inget annat.