onsdag 30 september 2009

Tusingar

Jag hinner inte med att blogg, än mindre gå in och läsa på alla andras inspirerande bloggar men just nu har jag en stund över. Sista veckan på jobbet innan min kurs på 10 veckor drar igång. Spännande och roligt att få göra något nytt. Nästa vecka är jag i Stockholm (måndag-torsdag) och finns det någon löpsugen därute i storstan så skriv en rad. Kanske kan vi slå våra ludna ihop och få till ett pass.

Idag var jag ute på ett intervallpass. Det har börjat bli kyligt nu men efter halva sträckan fick jag ändå lägga jackan. Det blev tusingar i VO2Max-fart dvs. 4.15. Jag borde nog satsat på 4.10 men fegade ur. Intervallerna var jämna och hamnade mellan 4.10-4.15. Idag fick jag till en extra tusing så istället för 5 blev det 6 tjusiga tusingar. Med upp o nerjogg blev det tot 10k. Vilan mellan varje tusing var som sist ca 60 sek. Jag är förvånad över att det ändå funkar att köra 6 tusingar med så kort ståvila mellan varje. Ett bra och givande pass som kommer kännas imorgon.

Ikväll blir det BIO för mig. En film som heter "sämre än djur- i familjens våld". En film om hedersrelaterat våld med fokus på homosexualitet. Kan bli intressant. Nu får jag nog återgå till mitt. Hej så länge.

Föresten så började jag mitt veggoexperiment i måndags. Hittills känns allt super. Under dessa två veckorna kommer jag slopa kött, fisk och ägg. Men jag kommer förmodligen käka både ägg och eventuellt fisk sen men är osäker än så länge. Spänannde är det i alla fall.

6 kommentarer:

Frida sa...

Om du vill så kan du skicka ett mail och berätta i vilket område i 08-land du befinner dig och vad du kan tänkas vilja träna, har årets hittills hårdaste träningsvecka nästa vecka så om det går att ordna ett praktiskt fungerande sällskapspass så vore det toppenkul!
ihs1663@stud.gih.se

rosenblom sa...

Jag upplever nästan gåvilan som bekvämare än ståvilan. Det är lättare att gå på ny repetition. Jag kör ju mina tusingar med 60 sek gåvila. Är det någon skillnad i effekt?

rosenblom sa...

Jo, en sak till. Om du ska till norrort rekommenderar jag ett besök till Ursvik i Sundbyberg. 15km Extreme-spåret är en diamant.

Petra sa...

Superbra tider! Du är så grymt snabb!

Synd att vi missar varann i Sthlm - själv kommer jag dit på torsdagkväll och åker tisdag veckan därpå...:( Annars hade en löpardejt varit skoj!

Snorkkis sa...

Spännande det blir att följa ditt veggo-projekt, och höra vilka effekter du känner i kroppen.

Jag kommer gärna på ett pass! Kommer du att vara inne i stan om dagarna eller utanför?

Anna sa...

Floppis, Jag mailar på söndag ¨å kanske vi kan bestämma ngt. Kul.

Rosenblom, Jag gillar gvila. Att stå helt still är kass, i alla fall för mig. Håller med dig, man blir bara seg av det. Och tack för tipset.

petra, det är ju synd, hade varit kul att ses.

Fröken snork, Jag kan inte måndag men tis eller ons. Vi kanske kan slå iho ett träningspass med Floppis. Jag är inne på Kungsholmen efter 17--tiden tis, ons. Vi kan väl höras på facebook.