tisdag 22 september 2009

Igår

I går trotsade jag klockan och fick till ett VO2 max fart pass. Det kanske inte blev riktigt som jag brukar köra men jag fick i alla fall till det. Mr D skulle på fotboll och jag hade 50 min på mig att köra. Efter 2k uppjogg blev det 4x1000m i VO2 maxfart. Jag låg mellan 4.10-4.15 på intervallerna och kapade vila rejält mellan intervallerna. Jag vilade bara 60 sek jämfört med 4min förra veckan! Efter 1k nerjogg var jag hemma i verkligheten igen. Tot 7k.
Benen känns ganska så pigga nu och jag blickar framåt med ett nytt lopp i sikte. Yddingeloppet 12k den 25 oktober. Hoppas formen är tillbaka då.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Bra kämpat! Själv kämpar jag bara med alla virus och bakterier som Lillkillen drar med sig hem från dagis... suck...

Anna (Orka mera) sa...

Formen verkar ju sitta där den ska! Du kommer att rocka på yddingeloppet. Själv drömmer jag om en start på den korta...

Daniel sa...

Låter ju toppen det där!! :) Du kommer vara i kanonform till Yddingen!

Joel R sa...

Stabilt! Inte för att jag tagit mig tid att försöka förstå vad ett VO2-max-pass går ut på men det låter jobbigt :-)

Anna sa...

Johan, tack jag tyckte själv att jag genomförde en monsterbragd igår.

Anna, Formen är inte där den ska men jag har tt tag på mig. Dessutom får jag nog leva med att det är såhär. Ett steg fram, ett halvt tillbaka.

Daniel, jag kämpar på. Är du med på Yddingeloppet?

Joel, det är jobbigt men du håller säkert på med VO2 max pass du också. Det gjorde jag långt innan jag visste vad det var. Man tränar syreupptagningsförmågan.

Daniel sa...

Min fru ska springa 6km och jag kommer efteranmäla mig på 12km om det inte är skitväder. Det är en vecka innan starten i NY så jag vill inte bli förkyld. Jag hade ändå tänkt köra ett ca 12km pass den helgen i lugnt tempo så då kan jag lika gärna springa Yddingen i fin natur :)

Petra sa...

Fint jobbat. Verkar ju som du redan nu är i kalasbra form inför loppet! Kul att höra!!

Snorkkis sa...

Kul med nytt lopp i sikte. Och riktigt bra tusingar fick du till också trots kortare vila mellan; är det joggvila eller ståvila du brukar ha mellan intervallerna?

Anna sa...

Daniel, Vad kul. Då ses vi ju!

Petra, Det känns som om det börjar lossna nu. Äntligen!

Fröken Snork, Det är ståvila. Jag tycker det ger mer för vilan blir effektivare.

Daniel sa...

Japp det gör vi! Även om jag inte springer så kommer jag vara där och heja på min fru, då kan jag ju heja på dig på samma gång. Trevligt :)