tisdag 1 september 2009

Äntligen september

Äntligen är september här. Som jag längtat, nu är det höst och det är en underbar årstid. Augusti månads träning är inget att hänga i julgranen direkt, vilken tur att månaden är över!

Igår var jag på besök hos sjukgymnasten. Jag fick tejpat min fot, order om att springa för att utvärdera hälen och sen får vi se vad som händer. Jag sprang och ska invänta resultatet av det imorgon.

Jag har haft det motit i spåret sedan prinsens minne den 15 augusti men idag var det på lätta ben som jag flög fram på mina tröskelintervaller. Jag som var menatlt och digitalt inställd på att köra intervallerna 10 sek långsammare. ICKE! 3x2,7k i jämn 4.30 fart på alla med 2.5 min vila mellan intervallerna. Med 2k upp o ner samlade jag ihop 12k. Nu ska jag sova för jag är vansinnigt trött. Vilgot har testat sin mamma en hel del idag. Underbara unge!

5 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Bra att du fick hjälp snabbt!!

Och starkt jobbat med en härlig känsla som bonus:)

Anna (Orka mera) sa...

Cykelmygga - bra jobbat! Hoppas du slipper känna något av det idag!

Runningskirts-Lena sa...

Hoppas att det fungerar, men det fungerade ju bra på intervallerna, som du håller i sådan bra fart. Bra jobbat!!

Anonym sa...

härligt med frisk septemberluft i lungorna när man springer! Perfekt för att ladda för Göteborg Marathon den 10/10

Anna sa...

Katarina, Känslan är lagerlagd till när jag behöver den nästa gång.

Anna, Det har känts bra måste jag säga.

Lena, Jag tror ett inlägg kommer fixa hälen men vågar inte ta ut något än.

Johan, Marathon 10 okt, vet inte om huvudet vill det men det går ju ett halvmarathon samtidigt. Vill kroppen vill jag.