måndag 31 augusti 2009

Sjukgymnast

Jag har nu fått en tid hos min sjukgymnast. Jag hoppas hon kommer att säga att vila, lite rehab och alternativ träning kommer göra att jag snart är tillbaka på banan igen. Om man tänker positivt, vilket ju kan vara bra, har jag mer tid över för lite styrka. Alltid något!

Annars flyter livet på. Vilgot skolas in och nästa vecka börjar verkligehten igen. Men det gör inget. Jag är nöjd med att vara hemma nu. Vi har haft härliga veckor i sommar men jag känner mig rastlös. Jag vill ha lite mer form på vardagen.

10 kommentarer:

Runningskirts-Lena sa...

Hoppas, hoppas, hoppas!

Petra sa...

Bra att du bokat! Man ska inte ga for lange och ignorera smartan...Men bra ocksa att du ser det positiva i det genom att du nu "maste" trana nagot annat!

Anonym sa...

Samma här, att grabben skolas in och nästa vecka börjar jobbet igen efter att ha varit ledig sedan april. Ska bli "skoj" att se om jag får till träningen nu när jobbet kommer och kräver sin tid också... Blir nog lite "run-commute" á la Snorkkis hoppas jag.

Joel R sa...

För mig som inte hängt här så länge, är det hälen eller andra bekymmer?

Anna sa...

Lena, jag hoppas också en hel del just nu.

Petra, Ja det är ju faktiskt så att kroppen mår bra av lite variation och framförallt lite styrka.

Johan, livspusslet är lite svårt ibland men kan man springa till o från jobb så vinner man en hel del tid tror jag.

Joel, egentligen är det väl lite av varje men det som gör mest ont nu är hälen.

Katarina M-I sa...

Jasså gnäller den där hälen fortfarande??! Hälsa Lisbeth när du går dit.

Jag kör "mota Olle i grind" taktiken och ska gå på regelbunden massage under hösten. Robban är duktig och själv cyklist och gammal friidrottare. Han vet hur viktigt det är att kroppen är hel. Han kan helt klart rekommenderas.

På måndag börjar vardagen för oss också, och förhoppningsvis innebär det att vi snart kan springa några pass ihop!

Kram

Snorkkis sa...

Man kommer ju inte precis att tänka på rehabövningar att köra för hälen...

Hoppas att sjukgymnasten har några tips på vad du kan/ inte ska göra!

Anna sa...

Katarina, Tack för tipset! Att gå på massage regelbundet hade förmodligen varit en riktig kick för kroppen.

Fröken Snork, nej jag vet, det är lite knepigt att komma på rehabövningar för hälen.

Daniel sa...

Jag är ganska ny läsare på din blogg så jag har inte koll på om du testat att gå till en naprapat.
Ser att du är från Malmö och behöver du någon gång en bra naprapat så kan jag varmt rekommendera Jimmy på naprapatlabbet.se. Han håller till ute på Kockums Fritid.
Han har hjälpt mig enormt mycket, med både löpteknik och rehab, många vänner har också gått till honom med lyckat resultat.

Trevlig blogg du har, jag kommer följa den!! :)

Hoppas din häl blir bra snart!

Anna sa...

Daniel, tack för tipset, har lagt det på minnet. Få se vad detta nu ger som jag börjat med. Kul att du hänger med på min blogg!