söndag 23 augusti 2009

Lösningar

Många bitar har fallit på plats den senaste veckan. Jag har haft en del funderingar på sistone med träning, lopp och allt annat runt omkring. Jag har under veckan som gått fördjupat mig i Jack Daniels Running formula. Det är en mycket intressant bok som jag varmt kan rekommendera till alla som är som jag, tycker om att träna men känner att de inte vet hur de ska gå tillväga för att lägga upp ett bra löpschema. Jag har lärt mig en hel del nytt och repeterat det som jag redan kunde sedan tidigare. Nu gäller det bara att finna svar på de sista frågorna kring Daniels bok och sen ska jag dra igång med lite Running formula:)
Jag har i en vecka letat efter ett millopp som jag kan springa. Idag kom jag på att det går ett millopp i Skanör den 19 september samtidigt som halvmaran går där. Det är väl klart att jag ska springa det! Skönt, nu slipper jag leta.
Sockret och allt annat skit ska bort. Jag har gått på Mr D med att vi ska handla och äta mer ekologiskt. Mr D är kritisk, han tror inte på det, säger att det bara är bullshit. Jag vet att det mesta bullshitet kommer från hans mun och hade han ätit av de underbara ekologiska cocktailtomaterna jag käkade igår hade han varit tyst! Hur dum får man bli? (sorry Mr D:))
Är dock impad av honom, tredje veckan med 3 löppass/v. Bra jobbat!

En annan alldeles underbar sak till som håller på att lösa sig är att vi äntligen fått till ett datum för THE WEDDING! Nice. Plats för vigsel fixad, plats för party fixad och viktigast av allt, präst fixad.

9 kommentarer:

Petra sa...

Oh nice med brollop! Vet inte hur lange det har varit officiellt men jag far val passa pa att saga stort Grattis!! Ni har varldens roligaste tid framfor er! Sjalv ar jag ganska nygift (februari) och kan bara konstatera ar brollopsdagen var min roligaste dag nagonsin (fast dagarna innan och efter har inte heller varit sa pjakiga:)).

Löpning & Livet sa...

spännande.. och jag håller också på att leta millopp.. trots att jag under lördagens lopop lovade mig själv att aldrig springa sådana mer :)

och grattis till brölloppstid och präst och allt sånt!

Anna (Orka mera) sa...

Å så kul med bröllop! När blir det?

Joel R sa...

Har Jim Beam också gett ut en bok om löpning? ;-) Vad är det för lösningar som du har fått ut av Running Formula?

Jag tror att minskat sockerintag ger ett stabila blodsocker och därmed ett bättre humör och bättre energi. Ekologisk mat tycker jag också är bra, synd bara att det kostar skjortan att enbart välja ekoprodukter.

Grattis till bröllopsplanerna. Att vara gift är mysigt och ett statement även om livet i allmänhet inte förändras särskilt mycket. Hoppas att ni får en bra dag!

Anna sa...

Petra, jag har med andra ord mycket att se fram emot.

Andréa, Man lovar så mycket när man gått i mål efter ett tufft lopp men sen är alla de löften som bortblåsta och tur är väl det.

Anna, 13 mars ska vi säga JA till varandra. Vi ville egentligen redan slå till 9 januari men det gick helt enkelt inte så då blev det mars. Det är mycket som ska klaffa.

Joel, Jim Beam-hade klart varit roligt. Lösningen är att jag hittat en männsika som skriver om löpning på ett begripligt och tilltalande vis. Jagblir taggad när jag läser vad han skriver och kommer att följa hans program till viss del.
Håller med dig om att ekologiskt är dyrt! Märkligt att det ska behöva vara så och tråkigt för fler hade valt det alternativet om det kostade mindre.

rosenblom sa...

Får väl först passa på att gratulera till bröllopet. Hur långt är ett sånt lopp? ;-)

Har också funderat på att inhandla JD´s RF men jag läser ju aldrig så det känns som ett hyfsat poänglöst inköp. Men en strukturerad träning är ju önskvärt så jag kanske får ge det ett försök.

Man ska nog inte lita alltför mycket på att det ekologiska alternativet är bättre än det icke-ekologiska. Det ekologiska kanske innehåller en större näringshalt men utslaget i näring per krona vinner gissningsvis det icke-ekologiska.

Snorkkis sa...

Jag gissar att bröllopet inte blir första helgen i juni? :)

Jag blir riktigt sugen på boken nu; måste googla lite och se om jag ska beställa; börjar bli lite trött på Runners World- det är liksom samma sak hela tiden. Men alltid inspirerande att läsa om löpning.

Kul att Mr. D också kommit igång med att springa!

Anonym sa...

Bort med sockret?? Skulle jag också behöva men jag kan verkligen inte. Det är svårare att sluta med socker (läs: godis) än vad det var att sluta med snus för många herrans år sedan...
Lycka till med både sockerabstinensen och bröllopet!

Anna sa...

Rosenblom, nej det kan ju bli lite svårt om man inte läser. Kanske dags att börja.

Fröken Snork, Det är jättekul att Daniel börjat springa regelbundet. Tids nog kommer han fastna och vem vet spöa mig.

Johan, Snusa ska ju vara supersvårt, undrar hur det ska gå med sockret då?!