lördag 8 augusti 2009

Semesterfirare

Jag är i L.A dvs Laholm. Vi kom idag HELA FAMILJEN!!! Äntligen är det familjesemster, Tjohooo! Semestern inleds med 30-års fest ute på landet. Därefter en dryg vecka i Mellbystrand med förhoppningsvis badväder, löpning, lek och en rejäl dos ta-hand-om-varandra och ha det bra-mys. På lördag är det halvmarathon i Halmstad sen bär det av en vecka till Tjörnarp utanför Höör.

Hälen känns MYCKET bättre idag, känner faktiskt inget alls. Jag var på apoteket och köpte inlägg till mina vardagsskor. Var på löplabbet och köpte nya löpardojjs, det var dags. Asicsen var utnötta efter 5 månaders löpning och mina Puma får bli promenaddojjor i stället. Det blev ett par Mizuno wave inspired 5. Störtsköna och flickan i butiken lovade att det skulle vara samma stabilitet och allting trots att skon känns som luft på min fot. Jag ska ut och testspringa en runda på slingan i Mellbystrand snart.

Har tänkt på en annan sak. Jag måste börja tänka på hur jag för mig i spåret. Med det menar jag min hållning. Jag drar upp mina axlar till öronen och springer med huvudet bakåt när det är jobbigt. Man kan nog påstå att jag springer lite som han Michael Johnsson som var så duktig på 400m resp 800m (tror jag det var). Jag måste definitivt göra något åt detta. Tips någon?

Ha en skön lördag och håll tummarna igen då för att jag inte ska känna av något ont.

Det är föresten Vertex marathon idag. Jag var anmäld men bangade ur som ni vet. Så är det om man inte har det som krävs och är en fegis och även en latmask. Sitter och är en smula bitter men bara en smula för jag vet ju att jag alltid kan genomföra loppet nästa år.

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Skönt med semester! Och suprkul med nya skor!! Ser fram emot när jag får köpa nya om ungefär en månad :D

Snorkkis sa...

Låter som om du har en super-laddar vecka framför dig, med en massa trevligheter tillsammans med familjen. Tänk vilken energiladdning du kommer att ha på halv-maran! Och kul med nya skor... har ju också ett par som glänser i skåpet nu :)

Anonym sa...

Åh vad skönt med din häl!!!

Ha en riktigt skön semester:)

Kram Katarina

Anna sa...

Andréa, Det är så jäkla kul med nya skor. De är ju så nya och fina och känns superlätta.

Fröken Snork, Verkligen en superladd inför nästa lördag. Har dock lite ont i huvudet efter ett glas vin för mycket...

Katarina, JAg får tassa på och hoppas på att det onda aldrig kommer tillbaka.

Petra sa...

Ladda med semester nu! Nice! Och vad harligt med nya skor - kommer det en bild pa dojjorna, tro?

rosenblom sa...

Även om det inte verkar viktigt i sammanhanget, men det var 200 och 400 som Johnson regerade på när det begav sig.

Skönt att hälen är bättre. Bara fem dagar kvar nu.

Tröskelkungen sa...

Gott att hälen reagerade bra på nya skor. an vara bra att undvika hårt stampande som det gärna blir när man springer fort utför på hårt underlag. Häl sporre kan man åka på men det är viktigt att vara lyhörd för kroppens signaler när det gäller den skadan.
Visst är det så att kvalitet gör mer ont än lugn distans?

Det är ju sedan inte fy skam att likna Michael Johnsson löpandes han var ju rätt så snabb den killen.

Tyvärr inga tips om löpteknik annat än att det troligtvis är så att du springer rätt när du börjar passet och att det sedan gäller att bibehålla samma känsla passet igenom utan att tappa hållningen.

Vi ses på lördag eller?

Fasen vad tidig start de har krånglat till det med. 11.00 och hämta nummerlappen klockan 10.

Anna sa...

Petra, Semenster är underbart!!! Kanske kommer det en bild på skorna men jag är urdålig på att fota.

Rosenblom, Tack för infon, har inte helt koll på läget med distanserna. Nu är det inte många dagar kvar...

Tröskelkungen, Jag försöker tänka på hållningen och när jag gör det blir det lättare att springa när det är som jobbigast. Hälen känns okej nu igen. Klart vi ses på lördag. Då gäller det! Ska bli jobbigt men kul trots den tidiga starten.