tisdag 18 augusti 2009

Livet på landet

Nu lever vi livet på landet med tidiga mornar där vi bara kan släppa ut Vilgot på grönbete så han kan få springa av sig. Make till unge som har så mycket spring i benen får man leta efter. Ibland när jag funderar på om man ska skaffa fler barn suckar jag tungt. Tänk att ha två Vilgot att springa efter. Men det har sin charm också.

Idag har vi hälsat på diverse fåglar. Vilgot är tokig i fåglar så vi körde till ett ställe med en massa olika fåglar som han kunde titta på och vinka till.

Mr D fick testa runda runt Tjörnarpssjön igår. Han kom hem sliten efter 9.1k. Han hade sprungit lite härs o tvärs men till sist kommit hem till oss igen. I vissas ögon är 9k ingenting men i mina ögon genomförde Mr D en liten bedrift. Jag kommer inte ihåg när han sprang så långt sist.
Idag var det min tur och jag sprang också fel men fick ihop nästan 9k på 45min. Benen känns lite sega efter lördagens lopp men vad hade jag förväntat mig. Jag tror jag ska mysköra såhär veckan ut och sen dra på igen. Ikväll blir det grillat och vin med bästa vännen och hennes familj. Som Andréa skulle ha skrivit, BALANS när den är som bäst:)

5 kommentarer:

Snorkkis sa...

Balansen är så viktig! In the zone som Lena skulle säga.

Ha fortsatt mysigt och bra på landet!

Löpning & Livet sa...

han kommer bli en bra löpare! :)

Och balans är det bästa som finns! :)

Lotta sa...

Han brås på sin mamma som verkar vara en formidabel löpare.. :)

Viktigt balans!

Runningskirts-Lena sa...

Två barn är kanon, rekommenderas.

Kul att Mr D har gått och blivit löpare! Kul, kul. Klart att benen är lite sega, du krossade ju banan i lördags;)

Det var så otrolikt kul att se dig IRL och nästa gång står vi på startlinjen tillsammans (och så får jag se dig försvinna bort i fjärran...)

Anna sa...

Fröken Snork, Den är viktig men ibland lite svår att finna.

Andréa, Ja, man får väl hoppas det:)

Lotta, Det var snällt skrivet:)

Lena, Jo två blir det nog om det vill så väl men ibland undrar man ju hur ni lyckas...