söndag 16 augusti 2009

Mot nya mål

Jaha så var det klart. Mitt mål mot en halvmara på 1.40. Vad ska hända härnäst undrar jag. Jag vill såklart springa fler lopp i år och ska ta mig tid i veckan att kolla runt vad som finns. Jag vill gärna springa milen under 45 minuter snart så jag ska kika runt efter ett passande millopp. Jag får lov att återkomma med en specifikation över mina mål och medel :) Det som känns så underbart är att jag inte känner mig nöjd utan vill ha mer. Jag vill inte pausa från löpningen som jag kände efter Gtb varvet och har känt när jag sprungit Stockholm marathon. Nu vill jag bara fortsätta och fortsätta.

Veckan som kommer spenderas utanför Höör på ett ställe som heter Tjörnarp. Det är riktigt fint här med nära till vatten och en fin lövskog. Man ska kunna springa runt sjön och jag ska skicka iväg Mr D på en testrunda imorgon. Han har fortfarande inte fastnat för löpning än men jag jobbar på det.

Idag har vi inte gjort mycket. Mr D har i alla fall grillat och det är en stor bragd! Vi slökollar på VM i friidrott och ser fram emot herrarnas final på 100m. Den där Usain Bolt, en jäkla gasell och jag tror inte riktigt på honom men man får väl utgå ifrån att han är ren. Tråkigt vore det väl annars.

Någon som har tips på roliga lopp som går inte alltför långt från Skåne?

7 kommentarer:

Snabba Fötter sa...

Det går rykten om ett millopp i Trelleborg den 29 augusti. Och det går rykten om att jag kanske ska vara med. (Ingen aning om vad det kan heta)

Löpning & Livet sa...

Kanske göteborg marathon eller halvmarathon? tror det är den 10/10 eller nåt liknande.. jag funderar på halvmaran, du kan få vara min hare :)

Petra sa...

Sydney marathon 20 september? :)

Anna sa...

Snabba fötter, det har ju varit ett bra lopp MEN jag ska på bröllop dagen innan så jag vet inte om jag har orken.

Andréa, bra förslag, kan ju hälsa på broden min samtdigt!

Petra, man kan ju alltid få drömma:)

Anna (Orka mera) sa...

Markusloppet, 50 km Skåneled den 24/10. Backigt och kul :)

Joel R sa...

Kul när man bara känner för mer och mer. Jag har haft samma känsla efter marathon som du nämner, kroppen helt slut på energi och viljan att ta ett avbrott är SÅÅ stor.
Kolla jogg.se och tävlingskalendern, verkar finnas rätt många lopp just i Skåne under den närmaste tidsperioden.

Anna sa...

Anna, 50k är långt!

Joel, tack för tipset, ska ta mig lite tid snart att se vad som finns.