torsdag 27 augusti 2009

När Jack Daniels inte räcker till...

...får det bli en kall Budweiser. Inte för att detta är en spritblogg även om man ibland kan tro det. En kall Budweiser var det första jag tänkte på när jag klev innanför dörren i kväll efter att ha varit ute på ett totalt misslyckat löppass. Hem och dränka sorgerna. För att summera passet:
JÄVLA SKITPASS. Ingen snabbhet, inget flås, INGENTING. Misslyckade tusingar som genomfördes till hälften. Det fanns inte ens någon lust till att plocka fram pannbenet och göra klart passet så jag vände på dojjorna och tog mig hem. Magen var laddad med energi, jag såg fram emot lite smätra och jag vilade á la Jack Daniels mellan de intervaller jag körde. Trots det skit. Men jag är nog inne i en skit period just nu så varför skulle då löpningen vara annat än skit. Så är det. Det är bara att mala på.

13 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

SKIT OCKSÅ! Jag hoppas det vänder idag, så du får en underbar och trevlig helg :)

Anna sa...

Anna, det vänder det känner jag på mig. Det kan ju inte vara skit idag också eller hur:)

Joel R sa...

Så du avslutade ett skitpass med skitöl...? ;-)

Löpning & Livet sa...

jag är också inne i en skitperiod (både privat och med löpningen) så jag tar lite springpaus (och livspaus) och gör lite anant istället :)

det är skit ibland, men det går över så håll ut!

Marre sa...

Äsch! Det verkar som var och varannan bloggare är inne i en kass fas just nu. Jag håller fullständigt med om att allt är SKIT just nu. Det är bara att härda ut och vänta in bättre tider. För det kommer, var så säker!

rosenblom sa...

Haha. Ja, det är bra pepping. Alla är skadade, gör skitpass och mår dåligt...

Upp o nicka, sockerdricka! ;-)

Unknown sa...

Håll ut, det vänder förr eller senare! Pepp!

Staffan sa...

Ibland tror man måste tillåta sig själv att "misslyckas" med ett pass och ändra planerna därefter. Alternativet innebär för mycket press och för mycket "måste" och då försvinner mycket av tjusningen.

Du kommer igen såklart!

Runningskirts-Lena sa...

Torsdagen var helt enkelt en skitdag. Hade också ett uselt pass. Men jag kommer till Malmö den 9-10 september. Vill du ha träningssällskap då? Jag springer vad som helst, men ju flackare det är ju trevligare är jag;)

Anna sa...

Joel, Skitöl! Jag som gillar Bud men vet att det är en tjejöl (om det nu finns ngn sådan).

Andréa, När det är skit så är det skit men det bästa är att det alltid vänder.

Marre, Better days! Jag känner att de är på gång.

Rosenblom, Ha ha ha

Mialena, Tack, vissa dagar är det bara så men som sagt det vänder snabbt.


Staffan, jag kan inte annat än hålla med även om det just då inte alls känns så. Då är man bara förbannad över att ha misslyckats.

Lena, välkommen til Sveriges flackaste stad. Det hade varit jättekul att springa med dig men jag måste hålla det öppet ett tag. Måste kolla upp en grej först, ev är ons 9 uppbokad, återkommer.

Joel R sa...

Det var ett skämt som du förstår, jag försöker att inte sätta etiketter på varken saker eller människor.
Men min personliga åsikt är att det är rätt blaskigt....

Anna sa...

Joel, jag vet. Min sambo tycker precis som du.

Staffan sa...

som det gamla skämtet: "Vad är det för likhet mellan att paddla kajak och att dricka amerikansk öl?"

Svar: "det kommer in en massa vatten"