tisdag 4 augusti 2009

Nästan där

Ikväll nådde jag nästan ända fram. 3x2,7k i tröskelfart som skulle gå i 4.30-fart. Jag tänkte så här: 2,7k är 300m kortare än 3k. 3x3k i 4.30-fart, siffror som i några veckor känt ouppnåligt. 2,7k är så långt det är runt Pildammsparken så det blev en bra siffra. Efter 2k uppjogg fick jag ihop 3 intervaller i farterna 4.27, 4.27 och till sist 4.25. Jämt och fint. De sista 500m på sista intervallen fick jag kriga för.
2k nerjogg hem. Nu dusch och lite god mat.

Hörs imorgon.

10 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag får både mjölksyra och en längtan efter långa intervaller av att läsa :)

Du är så himla duktig med dina intervaller! Önskar att jag kunde få till sådär bra (intervall)pass lite oftare

Snorkkis sa...

Inte bara nästan tycker jag. Du var ju där! Följde din plan, och gjorde det med bravur, var fighter in i det sista. Grattis!

Tröskelkungen sa...

Stabilt sprunget. Bara att fortsätta köra 3 x 2,7km på tröskelpassen. Men pressa inte ännu bättre tider på tröskelpassen utan håll dig till planen på 4.30 min/km annars sliter passet för mycket och det tar för lång tid att bli redo för nästa hårda pass.

Prinsens minne is approaching!

rosenblom sa...

Snyggt. Sitter själv och funderar över om det är läge för ett intervallpass idag. Eller kanske vila mitt ömmande knä. Jag kommer nog fram till att det är bättre att vila nästa vecka inför Prinsens minne.

Anna sa...

Andréa, tack du är snäll. När man väl börjat med intervallpass kan man inte vara utan dom. Jag har kört två pass i veckan nu i snart ett år och det är verkligen ett gift!

Fräken Snork, Tack, jag blev glad själv över att jag äntligen lyckades dra hem den sista intervallen.

Tröskelkungen, Inte snabbare, jag har fullt upp med att klara 4.30-tempot. Yes, snart smäller det i Halmstad. Ska på en spritfri fest på lördag:) när hände det senast?? Allt för Prinsen.

Rosenblom, Det är alltid bra med lite vila inför lopp i alla fall från intervallerna. Satsa på vila nästa vecka men ta hand om ditt knä så du kan springa loppet. Kul att du också ska köra Prinsens minne.

Anonym sa...

Vilka jämna tider! Snyggt! Själv sitter jag med lite träningsvärk efter 2 mils långpass + 3 timmars trädgårdsarbete idag! Nöjd men trött...

rosenblom sa...

Det ska bli kul. Sprang förra året också. Trevlig liten tävling.

Det kanske är bra med vila. Men hur kul är det? Knät är svåranalyserat. Bra ena passet. Andra inte. Kör på och håller tummarna...

Anna sa...

MarthonJohan: 2mil långpass och 3 timmar i trädgården! Jag är glad jag bor i lägenhet...

Rosenblom, Vila är skit men det onda ska man ta på allvar. fast å andra sidan är det ju svårt att veta vad man ska göra när smärtan kommer och går sådär.

rosenblom sa...

Man ska väl det. Men. Till skillnad från Christian Olsson är mitt hjärta starkare än hjärnan...

Hur som helst. Klockan på din blogg är inte helt med i matchen...

Anna sa...

Rosenblom, ska fixa tiden...har bara inte orkat.