torsdag 6 augusti 2009

Underbar dag

Dagen började på lekplatsen 07.10! Jo det är så. Lika bra att komma ut med Vilgot så han får springa av sig. Det var fullkomligt underbart ute. Efter sovtimme och lunch var det åter dags att bege sig ut. Denna gången till en större och roligare lekplats. Efter 3 timmars lek stassade jag om och vi begav oss till Hästhagens IP. Solen gassade och efter 6 varv på 400m banan hade Vilgot knoppat in. Jag körde 5 tusingar i 4.10-fart. Benen var tunga vilket beror på lite för dålig vila mellan de tuffa passen. Jag fick ihop alla inom 4.10 oh de var alla hyfsat jämna. 2,5k nerjogg och sen var det klart!

Nu har jag ett par timmar för mig själv. Vilgot, bäste träningskompisen har somnat in för kvällen. Fullt ös ger den effekten. Mr D jobbar på, sista dagen imorgon innan semestern! Jag ska ta ett glas rött och kolla på Mammut, Lukas Modyssons film. Vädret ute är fortfarande underbart men efter att ha varit ute hela långa dagen är jag nöjd.

Tack för en underbar dag.

9 kommentarer:

rosenblom sa...

Vänta nu... Hur var det med intervaller tätt inpå tävling...? ;-)

Anna sa...

Rosenblom, ja men det var ju vila nästa vecka eller hur?:) Denna vecka är ju till för att ösa lite extra för att sen kunna softa nästa.

Marre sa...

Vissa dagar är bara så rätt på alla sätt. Oftast är de dagar då man fått in mycket kärlek, både till sig själv (genom att ge sig själv tid) och till andra i omgivningen. Men klätterställningen vid 7.10 låter väl asketiskt för mig.... ;-)

rosenblom sa...

Å fan... Jag som har vilat idag. Då måste jag köra dubbelt imorgon? ;-)

Löpning & Livet sa...

jag körde också tusingar idag! fast i liite långsamamre fart (runt 4:15) och inte på bana. Tänkt lite på dig och din diciplin när det kändes som jävligast och kroppen höll på att koka över av mjölksyra :)

Anna sa...

Marre, det med kärlek gillade jag:)

Rosenblom, Ja dubbelt upp imorgon!

Andréa, Bra att jag ger dig en boost nör det behövs. Bra jobbat!

Anna (Orka mera) sa...

Å vad härligt det där lät! Snygga intervaller förresten!

Petra sa...

Vilken harlig dag! Skont att hora ocksa att vadret blivit battre (om jag har forstatt vaderprognosen ratt)!

Anna sa...

Anna, det var en underbar dag.

Petra, vädret är riktigt najs här!