torsdag 20 augusti 2009

Funderingar

I morse vaknade Vilgot tidigt, kl. 05.45 gick han och jag upp. Det är vackert ute på landet så tidigt på morgonen och vi ska snart ut i den halvkyliga morgonen. Det ska bli varmt och vackert väder idag och vi ska till Skånes djurpark. Igår hade vi en kanondag på Frostavallen och Bosjökloster. Märkligt att man aldrig upptäcker vissa saker trots att man ha de framför näsan.

Jag håller på att läsa Jack Daniels Running formula. Det tar lite tid för jag har inte hunnit med att läsa så mycket på sistone. Jag betar av det som går. Igår kväll satt jag och funderade på om jag ska testa Daniels 24 veckors progam. Jag ska läsa och lära mig mer först.

Resten av veckan funderar jag på att vila. Inte för att jag inte vill löpträna, tvärtom! Jag måste nog vila min häl. Jag känner inget när jag springer, speciellt inte i skogen. Men jag har känningar på morgonen dagen efter.

Jag har hittat ett millopp som jag skulle kunna springa 1 sept i Malmö. Det heter "i Form Loppet" men det är ett kvinnolopp och jag är inte sugen på att trängas med en massa kvinnor som ska ut och prommenera. Nåja, vi får se vad som händer.

Nu ska vi ut och leka! Ha en bra dag.

8 kommentarer:

Petra sa...

Men tjejloppet kan ju bli bra anda. Fast jag forstar vad du menar:) Du far helt enkelt gora det till vad du vill! Ha det bra!

Katarina M-I sa...

Jag bojkottar IForm loppet. Det är skandalöst dyrt. 300 kr för att springa 10 km??!
Fast jag funderar på att springa det iallafall. Utan att betala och utan nummerlapp.
OK om pengarna hade gått till barn eller forskning...

Snorkkis sa...

Kanske en idé att följa Träningsglädje-Saras påhitt att springa lopp på egen hand - om man nu kan motivera sig själv till det.

Hoppas hälen blir bättre snart; kan det ha nåt med nya doijor att göra?

Anna sa...

Petra, jag vill bara inte trängas det är mest det. Jag kommer ihåg hur det var på vårruset.

Katarina, 300 spänn! Jag har inte kollat upp vad det kostar men det är ju sanslöst mycket. Får lov att hålla med dig, om pengarna ändå gott till något vettigt.

Fröken Snork, Jag gillar idéen men kommer nog att ha svårt att motivera mig till att springa utan ett verkligt lopp. Skorna är kanon, det var skorna innan dessa som var boven i dramat (tror jag).

Runningskirts-Lena sa...

Jag skyr Tjejlopp numera, efter att ha sprungit Tjejmilen förra året. Trångt och oorganiserat... Men vad är IForm för något namn? Är det tidningen som arrangerar? Då kan man ju bojkotta det bara av den anledningen, för det är en riktigt usel kärringtidning och du ju en riktigt är en cool löpardrottning;)

Anna sa...

Lena, hahaha det är I form tidningen som håller i loppet och jag håller med dig till 100%, det är en supertrist tidning som jag kanske inte skulle ha valt i tidningshyllan.

Susanna sa...

Är det en intressant bok? Kommer han med några nya tips eller så som du känner verkar värda att ta efter?

Anna sa...

Susanna, det är en mycket intressant bok och jag har lärt mig en hel del. Han vänder sig både till elit och nybörjare. Dessutom skriver han mycket om hur viktigt det är att vila och hur manundviker att bli skadad.