onsdag 19 augusti 2009

Friidrotts VM och Marie

Jag tycker egentligen inte om att titta på sport. Mr D älskar att titta på sport. Man skulle ju kunna tro att detta skulle ge upphov till en del diskussioner hemma hos oss men faktum är att jag skiter i om han glor på sport bara jag slipper sitta bredvid och titta. Det finns dock en sak jag gillar glo på när det kommer till sport och det är friidrott (har faktiskt även börjat förstå tjusningen med att glo på tennis). I alla fall. Friidrotts VM är kul. De flesta grenarna är roliga även om jag såklart föredrar löpgrenarna och jag gillar 3000m hinder skarpt.

Det jag ogillar med friidrotts VM är Marie Lehman som är på SVT. Hon står och intervjuar hjältarna när de är på väg ut från arenan. Ja, ni vet alla vem hon är. Men varför gillar jag då inte Marie undrar ni. Jag gillar inte Marie för jag tycker hon är dum och att hon således även ställer dumma frågor. Som Susanna Kallur vid OS förra året, efter att hon fallit. Kallur står och gråter och Marie frågar hur det känns och nöjer sig inte med ett svar utan fortsätter pressa en uppenbart ledsen Kallur.
Och i kväll frågade Marie 200meters löparen Spirman, en amerikan om han skulle ställa upp i finalen mot Bolt för att vinna?!!! Och det är bara ett par exempel på vad Marie säger på bästa sändingstid.

Ärligt talat Marie jag orkar inte lyssna på dig och bara jag ser Marie slår hjärtat lite fortare och kinderna blir röda av frustrationen som uppstår. Det är synd att Marie är det bästa SVT har att erbjuda. Det måste ju finnas andra kompetenta kvinnor och män som kan sköta hennes uppgift bättre.

Nog om det, det var skönt att få lätta hjärtat lite:)

Idag blev det 6,5k löpning i naturen. Det gick upp och ner och benen var fortsatt tunga och pulsen hög. Jag jobbar på, tids nog hittar benen sin form igen.

3 kommentarer:

rosenblom sa...

Du har prioriterat helt korrekt. Friidrott och tennis. Då har du fått med det absolut bästa.

Som uppväxt med Sjöberg och Nylander är såklart höjdhopp och 400 häck det häftigaste tillsammans med tiokampen. Och att se Bekele på milen var fullkomligt underbart.

Att Lehman är kvar är helt osannolikt. Hon har varit riktigt uselt i flera år. Hon har nog smaskigt att berätta från nån firmafest om hon får kicken... ;-)

Anonym sa...

Själv stör jag mig mest på Jonas Karlsson som är totalt inkompetent. Hustrun är en betydligt bättre kommentator än han!

Therese sa...

Fy fan, blev helt kräkfärdig när jag hörde henne ställa den där frågan till amerikanen. Trodde jag hört fel först. Annars är ju SVT bäst på sportsändningar, de har bäst och kunnigast kommentatorer och experter, dagarna när TV4 sänder är ju ren plåga.