måndag 14 september 2009

VO2Max och hembakta bullar

Det var längesen jag genomförde något slags pass som kan gå under benämningen VO2Max. Men idag hände det eller rättare sagt i kväll. Efter en eftermiddag med bullbak, matlagning och jonglerande med att försöka tillfredsställa unge herr Vilgot kunde jag ge mig iväg. Inget i kroppen ville springa fort idag därför fick jag bara se till att få det överstökat. Efter 3k uppjogg blev det 5x1000m och tiderna blev:
4.11
4.19
4.20
4.18
3.58
På sista tusingen gav jag allt som jag hade ikväll. Det gjorde ont men kommer göra gott. Formen är inte som den ska. Vila och lite halvtaskig träning har gjort sitt. Totalt 12k idag.
Nu väl hemma har jag fått pris likt en guldmedaljör. Nybakade, underbart goda bullar med mjölk. Tänk att det fortfarande funkar.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

My god! 3:58?!! Och bullar med mjölk.. kan det bli bättre? Kan jag komma på besök? :)

Daniel sa...

Det låter gott med bullar! Bra kämpat med löpningen!!

Anna (Orka mera) sa...

Grymma tider!!!! Du får fira med lite bullar :)

Anonym sa...

Bullar och mjölk är fantastiskt gott! Mycket bra belöning efter ett skönt träningspass!

rosenblom sa...

Visst är det underbart att maxa. Såna där långsamma långpass är avskyvärda men jag antar att de fyller sin funktion. Men jag försöker klara mig utan dem.

Har du testat att maxa EN tusing? Vad klockar du då?

Men mest nyfiken är jag på... Hur är det med hälen??

Katarina M-I sa...

Gott!!
I dubbel bemärkelse.

Anna sa...

Andréa, men då var jag ju trött också:)

Daniel, bullarna var ljuvliga.

Anna, tack men jag kände mig inte grym. Det är så dumt bara för att man sprungit snabbare.

Johan, Ja det funkar fortfarande!

Rosenblom, har aldrig maxat, får väl testa det. Är rädd för att jag inte kommer orka hela. Hälen känns bra. Den finns där och jag känner den men inte alls som innan. Jag ar slängt in mina gamla inlägg och gör lite moves.

Katarina, riktigt gott.