onsdag 17 juni 2009

Hej igen

Imorgon ska jag springa för första gången på en vecka. Det kommer förmodligen inte alls att vara så underbart som det brukar och jag kommer nog att svära åt mig själv en del men ut ska jag i alla fall.

Vecka som gått har rusat på i en vansinnig fart. Helgen var fylld av nöjen och en Mr D som flåsandes tog sig i mål efter 5k på en tid starx över 25 minuter. I måndags åkte jag och Mr D som jag i vanliga fall kallar Daniel till Nice. Jag hade ingen aning om att jag skulle till Nice men det hade Daniel som sa åt mig att packa en väska med lite kläder:) Nice är en supertrevlig stad och jag har fått till en rosa solbränna. I dag onsdag är jag tillbaka i verkligheten med fulladdade batterier och en ring på fingret:))

Imorgon kommer jag att skriva om löpträning för det är på tiden att jag gör det. Midsommar ska spenderas i Valdemarsvik så vi har en liten roadtrip framför oss imorgon. Jag har även fått mail om att det inte blir något Run to the Beat pga att ekonomin inte går ihop. TRIST!

11 kommentarer:

Tröskelkungen sa...

Hej Anna,
Ser att du nu huvudsakligen kör 3 olika kvalitetspass in enlighet med mina rekomendationer. Kul.
Hur funkar det med återhämtning efter de olika passen tycker du? Vilket sitter i och "stör" efterkommande pass mest? Korta backa, 3 x 2km i AT (tröskel) eller 4 - 5 x 1000 meter i VO2 max?

Appropå VO2 max passet så kan du gärna testa 3 x 6 x 30s-30s i 4.00 - 4.05 min/km också och gärna på ett småkuperat terrängspår och väldigt gärna i sällskap med en jämnbördig löpare om du känner någon. Grymt bra alternativt till tusingarna i 4.18 min/km som kan kännas lite mentalt tuffa efter ett tag (p g a att man hela tiden vill persa ;-))

Ett annat bra alternativ när det gäller VO2 max är stege som tex 2 x 3-2-1min med 60s rak vila tvärs igenom passet. Farten skall då vara exempelvis 4.18-4.12-4.06. min/km gissningsvis. Kul att variera sig lite.

bara som tips, det vet du ;-)

Katarina M-I sa...

Grattis Anna!!!
Underbart roligt!

Ingen gemensam löpning den här veckan, men vi kör nästa om vi kan få det att passa. Det ligger en variant av tröskelkungens tips i potten, 2x3´2x2´2x1´med 1´joggvila rakt av. Häng med om det passar.

Vi hörs och ha en riktigt bra Midsommar!

Kram K

Anna (Orka mera) sa...

Låter jätteskönt att bara komma iväg lite så där!! Jättetrist med Run to the beat, jag vet jättemånga som ville springa! Jaja, shit happens. Ha en jättebra midsommar!

Anna sa...

Tröskelklungen, jag måste säga att backpasset var riktigt jobbigt och benen fick ta stryk. Överlag är det nog VO2max passen som är tyngst dagen efter. Jag ska ut med Katarina nästa vecka och hon är stået vassare än vad jag är så det känns som om en löpträning i veckan med henne kommer att ge jättemycket. Jag välkomnar ALLA tips på olika pass i min träning. Motivationen blir betydligt starkare. Jag har varit lat en månad nu men har stora planer på att komma i trim igen. Det är roligare när man känner sig snabb och stark än lat och trött. jag har ett litet lopp nu i juli, Laholmsloppet och hade ju planer på en halvmara i Malmö i augusti. Jag känner att jag vill peta in fler tävlingar och ska ge mig ut på nätet för att hitta ett annat halvmara att träna för. Målet 1.40 ska uppnås i sommar! Ha en mysig midsommar.

Katarina, Tack, det är himla mysigt och knasigt att helt plötsligt ha en ring på fingret. Jag vill jättegärna träna med dig nästa vecka och upllägget ser kanon ut. Jag kan alla dagar, torsdagar först efter 20.00. Ha en mysig midsommar så ses vi nästa vecka.

Anna, nu får vi leta upp ett annat roligt lopp så våra ben kan dansa fram på gatorna. Glad midsommar!!!

Anonym sa...

Nice att vara i Nice?!
Kunde ju inte motstå den lätte! Hoppas det åtminstone kommer kännas gôtt att komma igång med löpningen igen

MarathonMia sa...

Grattis! Vad romantiskt! :)

Spring-Therese sa...

Stort grattis! Men vad härligt då kanske det kommer en bild från din möhippa framöver... ;) Den ser jag fram emot att se! :)

Kör intervaller med myggis! Ni kommer ha grymt kul och jag vet att intervallerna ger... :)

Glad midsommar!
Therese

Snorkkis sa...

Grattis! Vad roligt, och mysigt det verkade med Nice :)

Ha en bra midsommar, och hoppas träningen gått bra.

Emma sa...

"Prinsens minne" i Halmstad 15 augusti kanske?

Anna sa...

MarathonJohan: ja vet! Nice is NICE!!! Det är lätt men går inte att hejda.

MarathonMia: Ja det var fint.

Therese: Jag ska köra mig slut på intervaller med Katarina. Jag behöver verkligen få upp flåset. Formen är inte vad den borde men ibalnd måste man ju få sväva ut. Och tack!

Fröken Snork: Tack, midsommar var härlig och lite tränig fick jag till också:)

Emma: Bra tips, jag hade glömt bort att de har en halvmara i Halmstad då. Det är ju vacker väg att springa.

Lena sa...

Grattis, grattis, grattis, till er båda!