tisdag 9 juni 2009

I ur och skur

Klockan är efter 20.00 och jag sitter duschad och färdigäten efter en löprunda i regn och rusk. Jag lyckades komma ut innan klockan slog 19! Underbart. Jag sprang 10k, kanske lite mer. Egentligen skulle jag hållit ett lugnare tempo men sen när jag väl var ute så ville benen helt enkelt springa på.

I går blev det tröskelintervaller 3x2k (4.30-tempo, 4.29-tempo, 4.26-tempo) med 2k upp o nerjogg, tot 10k. Jag hade rejält hög puls och hade förmodligen inte orkat en till men sen vet man ju inte riktigt hur det är med det där. Sitter det i huvudet eller är det så det är. Jag har inte samma flås som för tre veckor sen men ärligt talat har jag varken tränat på som jag borde eller levt något renlevnadsliv.

I söndags blev det 12k lugn, skön jogg. Tre dagar fyllda med träning som känts bra. Jag har tyckt att det varit roligt att ge mig iväg och har inte velat avbryta och vända hem. Det måste ju ändå vara positivt. Tyvärr bråkar mina baklår med mig och jag blir stel och har ont men jag kör på med core och strechar för fullt. Det ska nog ge sig så småningom.

På lördag är det lopp i stan men jag ska inte springa. Jag hade tänkt springa Malmö 10k men eftersom jag vill slå mitt pb blir det inget. Jag och Vilgot ska vara påhejare istället. Mr D har antagit utmaningen och ska göra allt som står i sin makt för att spöa mamma M. Det kommer att bli en rysar och jag är en smula ängslig för att någon kommer hamna på sjukan för de har traschat varandra ett bra tag nu.

Inga beslut är tagna än angående Vertex. Jag ska sova några nätter till på saken innan jag bestämmer mig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter ju som att du börjar få lite snits på träningsplaneringen nu, eller är det bara som det verkar?

Anna sa...

MarathonJohan, jo det har nog börjat återgå till det normala igen.

Snorkkis sa...

Ja, nu verkar det flyta på riktigt bra, och skön känsla med springet och farten i benen!

Lena sa...

Anna, varför har du ont i bakåren? Bra tränat för övrigt;)

Katarina M-I sa...

Härligt jobbat igår! Jag känner mig grymt laddad nu inför en tuff cykelhelg:)

Anna sa...

Lena, jag har ont i baklåren för mina magmuskler är kassa och då får musklerna i baklåren jobba extra hårt.

Katarina, tack för draget och att du fick ut mig. Jag var jättenöjd igår och känner mig superpigg i dag. Härligt slitsamt pass men så lagom långt!