måndag 22 juni 2009

Nya mål i sikte

Sådärja nu är jag igång igen. 10k innan lunch. Ganska okej tempo men inte alls som när jag la skorna på hyllan. Men något ska man väl ha för att man degat en månad. Midsommar är förbi, det blev en lugn sådan med mycket bilkörning upp och ner, en runda i skogen och en massa mat.
Det har varit en hektisk månad på många vis med fullspäckade helger och resor men nu är det lugnt ett tag. Jag har knåpat ihop ett löpschema som jag hoppas kunna följa. Jag behöver lite ramar för att träna på bra men det är lite knepigt att få ihop ett bra schema som både inspirerar och går att genomföra.

Jag kommer inte springa Vertex marathon. Jag vill inte springa det tillräckligt mycket för att åka så långt, inte i år i alla fall. Sen hade jag säkert varit mer taggad att springa om jag känt mig stark och snabb men just nu är jag svag och långsam. Det här med en massa vila, mat och vin sätter sina spår. Nu låter det som om jag inte gjort annat än att jag ätit och druckit vin och suttit uppe och slarvat in till småtimmarna och det stämmer inte helt. I vanliga fall lever jag inte så osunt så det är klart att det påverkar kroppen.

Nästa lopp jag ska springa är Laholmsloppet på 12k som är 18 juli i Mellbystrand. Man springer två varv på 6k slingan. Jag har inte satt något tidsmål än men det kommer. Sen ska jag satsa på ett halvmarathon, kanske blir det i Halmstad. Det går ett lopp som heter Prinsens minne på fin väg vid havet i Tylösand. Loppet går 15 augusti, samma dag som Run to the Beat skulle gå. Jag ska helt klart satsa på 1.40 så nu har jag något att träna för i sommar. Vad vore livet utan lite utmaningar!

9 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nu är det första svåra steget taget, resten går av sig självt!

Snorkkis sa...

Låter som bra utmaningar! Hoppas du får många fina löprundor framöver!

Emma sa...

Laholmsloppet har jag aldrig hört talas om förut. Men jag sprang 2 varv på 6 kilometersslingan vid Hökagården i lördags :-)

Katarina M-I sa...

Åh, vad glad jag blir att du är igång igen och har lite tävlingar framför dig:)

Vet inte riktigt hur jag får ihop den här veckan träningmässigt, men jag mailar dig så hoppas jag att vi kan tajma ihop ett pass!!

Anna (Orka mera) sa...

Jag tänkte också springa Prinsens minne! Istället för run to the beat som sket sig. Måste bara kunna börja springa snart...

Anna sa...

Andréa, precis, det är svårast i början sen går det bara framåt i rasande fart.

Fröken Snork, jag ser fram emot många härliga pass kommande veckor.

Emma, vad kul att du sprnag i Mellbystrand. är du möjligen från trakten? Jag hör ju egentligen hemma i Laholm.

katarina, maila så ser vi om vi kan få till något. En extra träningsvecka innan jag kör med dig är inte helt fel för mig:)

Anna, Vad kul att du också tänkt på Prinsens minne. jag tror det är ett jättefint lopp.

Anonym sa...

Synd att de lagt ner Run to the beat, verkade kul, men Prinsens minne är nog schysst det också. Har inte sprungit just det loppet men det är sällan fel att springa vid den västsvenska kusten. Kul att du är igång igen i alla fall!

Anna sa...

MarathonJohan, Nej, du har helt rätt där. Västsverige är fantastiskt.

Emma sa...

Japp! Kommer från Veinge men föräldrarna bor numera i Laholm. Själv bor jag i Stockholm sedan några år efter en sväng i Göteborg.
Tror minsann att vi träffats i något sammanhang, möjligen läger med unglottorna för sisådär 100 år sedan??? Hette Magnusson på den tiden...

Och jag ska nog för övrigt också springa Prinsens minne. Släktträff i Åled på lördagkvällen så jag är i krokarna.