torsdag 25 juni 2009

Ni vet...

Ni vet säkert hur det känns när man vill vara någon annanstans än där man är nu. Jag vill ha semester men måste vänta tre lååånga veckor till. Å andra sidan är jag ledig i åtta veckor och börjar inte jobba förrän i september. Vi har det bra här i Sverige.
Men nu vill jag bara ut i det fina vädret, kramas och skratta ikapp med Vilgot, springa långt och sola mig. Jag vill allt annat än att vara där jag är nu. Det kryper i mina ben och hjärtat slår några extra slag när jag tänker på allt underbart som väntar utanför kontorets fyra väggar. Otålighet är Anna personifierat. I dag är det min dag, idag blir jag 33 år. Mr D och Vilgot mötte mig med skönsång, kramar och en välbehövlig kaffe i morse. Underbar start. Mr D undrade hur det kändes att bli så gammal:) Fy skäms på honom!

8 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Grattis Anna!!

33 är ingen ålder:)

Kram K

Marre sa...

Stort GRATTIS, Anna! Hoppas du får en härlig födelsedag!

Spring-Therese sa...

Massor av grattis och hurrarop i efterskott! Hoppas att du hade en underbar dag!

Må gott,
T

PS. Jag längtar precis lika mycket som du till ledighet. Men snart är vi där och njuter. Och tänk, när din semester börjar så är den slut för många... :)

Anonym sa...

Grattis! Och att vänta tre veckor till på semestern kanske kan vara ok. Hemma i Värmland har vi ett talesätt som lyder:
"Den sôm vänter på nö gôtt, han kan gôtt vänte"
Översatt: "Den som väntar på något gott, han kan gott vänta"

Lena sa...

Grattis i efterskott! Du är ju nästan ett år yngre än vad jag är, du sköna ungdom!

Tröskelkungen sa...

Grattis i efterskott!
33år och länge kvar till veteranåren ;-)

Anna sa...

Lena o Tröskelkungen: Tackar!

Magdalena sa...

Grattis Anna i efterskott. Ung du är! /snart 40 år....