måndag 1 juni 2009

Pirrigt värre

Idag har det känts pirrigt i min löparkropp. Efter att ha vilat i 4! dagar från löpningen (det blir bara värre och värre) kunde jag äntligen ge mig ut. Malmö har varit helt fantastiskt ikväll. Ljumen underbar kväll och hela Ribban var fylld med folk som grillade, promenerade, åkte inlines eller sprang. Underbara sommar.

Jag knatade på men aj vad tugnt det är. Det känns som om jag sumpat bort min form och måste börja om från början med allt. Baklåret bråkar och andningen är tung. Jag skulle egentligen sprungit min 12k runda men kapade ner den till ca 10k. Jag får lov att sätta igång med mina coreövningar. Man är så duktig när man börjar med rehab och känner att det hjälper. Sen när allt blivit bra så slutar man. Jag är en jäkla slöfock helt enkelt. Jag skulle ju springa ett milslopp här i Malmö nästa helg men det kommer ju inte att funka för jag ställer bara upp om jag känner att jag kan slå mitt pers på milen. Ja, jag vet. Jag är en fegis.

Kul är att Mr D nu satt på sig dojjorna och ska springa. han ska tävla mot vår mammakompis M är det tänkt. Ingen av dom har tränat speciellt för loppet men båda tror att de ska vinna. Jag håller ju såklart på Mr D men M är vass och snabb när det gäller. Sen har hon väl lite fördel av att hon väger 50kg mindre! Det är dock oklart OM de ska springa, ingen av dem har vågat anmäla sig . Det kan komma att bli en riktig rysare den 13 juni.

5 kommentarer:

Lena sa...

Shit, jag slarvar ju också med mina coreövningar bara för att jag känner mig bättre. Nej, nu slutar vi med det för vi har inte lust att vara borta mer från löpningen, eller hur?

Anna sa...

Nej, nu jäklar ska vi köra core, bli grymma och spöa alla andra!

Anonym sa...

Har du några bra tips på core-övningar? Jag har nu sista månaderna kört armhävningar och situps som komplement till löpning och märker faktiskt att situpsen (och den därmed starkare magen) gör att jag lyckas ha en "bra" hållning längre under löpningen, men det borde ju finnas många fler övningar?!
Alla tips tas gärna emot!

Snorkkis sa...

Ja core-övningarna *visslar*. De är lite som intervaller - man märker resultat; ändå blir det inte riktigt av (fast om man är Anna fixar man intervallerna).

Låter som en spännande tävlig detdär... kanske Mr. D kan börja gästblogga om sin träning här :) ?

Anna sa...

MarathonJohan: Jag kör plankan och ibland några övningar som fanns i Runners för ett litet tag sen.

Fröken Snork: Hahaha jag ska försöka övertala Mr D om ett gästinlägg.