söndag 31 maj 2009

Ni är grymma!

Sådärja nu är alla måsten över och jag får återigen fokusera på att hitta tid till min favvosysselsättning. Jag har nu insupit en del av de upplevelser från Stockholmmarathon som alla ni underbara bloggare upplevt. Jag måste verkligen uttrycka min enorma glädje över att få ta del av era berättelser.

Anna-Orka mera! sprang på under 3.30 och jag kan inte hitta ord för hur fantastiskt häftigt jag tycker det är. Respekt och helt klart iponerande. Roligt också att hennes man som satte upp träningen för henne inte sa att hon tränade för 3.30 utan för 3.45. Stort grattis till dig Anna.
Fröken Snork sprang på 4.04. Hon ville under 4 och jag vet prrcis hur det känns för förra gången jag sprang, 2007 landade jag på 4.02 och det är irriterande. Men Fröken Snork, 4 minuter hit eller dit vad gör det? Jag tycker att du är skitduktig och jag tycker du ska var jättenöjd med din tid. 42k är långt!
Andréa, vad ska man säga. 3.37! Och på debuten också. För visst var det marathondebut? Jag tycker du är grym som bara går in och visar var skåpet ska stå. Jag vill också....
Sen har vi überstarka drottningen av marathon, Spring Therese. Oj. 2.50 och en femteplats på damsidan. Även om jag aldrig kommer att kunna springa på 2.50 så finns det så mycket klokhet i Spring-Therese och jag är så glad över att du vill dela med sig av det till oss. Man blir bara lycklig!
Även om Tröskelkungen bröt loppet så måste jag säga att det var modigt att våga testa om benen höll. Det kunde ju varit så att det hade gått. Om man inte testar får man ju aldrig veta! Och va fan, det kommer fler marathon.
MarathonJohan sprang på 4.45, inte illa alls. Du ska vara nöjd och njuta av att det är över. Det är en enorm prestation att springa ett marathon.

Jag är jätteavis på er alla som fått uppleva maran. Jag ska anmäla mig i tid till nästa år och då ska inget få komma i vägen. Vill mina vänner gifta sig får de snällt flytta datum. Så är det.
Imorgon är det äntligen måndag. Veckan som gått har bara innehållit 3 dagars löpning, jag har helt enkelt inte hunnit med mer. Nu är som sagt alla åtaganden avklarade. Bröllopet var jättefint, bruden supervacker och jag klarade av mitt uppdrag galant. Jag tömde dock inte baren vilket var lite av ett mål under kvällen men har mått som en prinsessa idag istället. Det var roligare att dansa än att dricka sprit helt enkelt. Jissses vad man blivit gammal:)

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Klart du ska va med nästa år!! (Och ja, det var min maradebut :) )

Anna (Orka mera) sa...

Tack för dina fina ord! Nästa år ses vi på startlinjen :)

Lena sa...

Kanske vi också ses på startlinjen nästa år. Hade varit roligt att springa och om kroppen håller så... Hälsningar från Lena, för närvarande i San Diego!

Anonym sa...

Tack tack! Nej, nu i backspegeln är jag hyfsat nöjd som du kan läsa i mitt senaste inlägg... Hade väl räknat med att persa i alla fall men inte ens det lyckades jag med. Skyller på min TWAR eller vad det nu var :)

Snorkkis sa...

Jag sitter här med tårar i ögonen. Tack! Nästa år står vi där tillsammans!

Spring-Therese sa...

Tack för dina fina ord och dina fina inlägg! Härligt att bröllopet med ditt uppdrag gick så bra. Maror finns det många av och nästa gång i Stockholm är du där. Underbart kommer det att bli!

Sköt om dig och träna smart!
T