måndag 18 maj 2009

Nya mål

Jag sitter och fixar med mina vänners bröllop. Bröllopet som infaller den 30 maj, ja ni vet då det är Stockholm Marathon:). Jag skulle egentligen varit ute och sprungit nu men insåg att tiden håller på att ticka iväg från mig. Vad gör väl en dags vila till innan jag sätter igång och börjar träna mot nya mål. Att inte få springa i Stockholm gör mig en smula ledsen MEN jag ska ju ungefär samtidigt som alla ger sig iväg på sitt marathonäventyr få bevittna när två människor som älskar varandra säger ja till att dela livets alla stunder. Stockholm marathon kommer igen och jag kommer säkert att springa det ett antal gånger till.

Nu när mitt mål, Göteborgsvarvet är över ska jag gneta vidare mot 1.40 på halvmaran och har siktet inställt på Run to the beat i augusti här i Malmö. I Malmö har vi inga backar, det är helt platt. Ska jag lyckas någonstans ska jag lyckas här. Det är kul att springa lopp, det är rent av galet roligt och jag har varit inne på marathon.se för att se om det finns någon roligt lopp att springa redan i veckorna som kommer. Det spritter i benen och allt det onda är bortglömt. Tyvärr hittade jag inget roligt lopp förrän 13 juni. Malmö 10k som går just här i Malmö.

Träningsmässigt ska jag fortsätta med de underbara tröskelpassen och jag ska lägga till backpass. Cykelmygga har lovat tävla med mig uppför Malmborgsbacken. Jag bara längtar ut. Tänk vad lite mål, guidning och en Garmin kan göra för motivationen.

5 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

Sitter också och filurar på Run to the beat. Verkar bli ett kul lopp! Skippar malmö 10k, tycker den ligger för nära maran för att jag ska hinna ladda om mentalt. Förra året löpstrejkade jag i flera veckor efteråt :)

Marre sa...

Trist att du missar maran, men det kommer ju fler lopp som sagt var. Kul med bröllop!

Katarina M-I sa...

Jag är snart med i matchen igen:)

Du får ett mail om kommande veckor så fort jag vet hur programmet ser ut!

Kram på dig SuperPositivaAnna
(för det tycker jag att du är)

Anonym sa...

Att inte folk kan lära sig att planera bröllop utifrån marathonkalendern... Hade samma problem för snart två år sedan när ett par bekanta gifte sig samtidigt som Åby 6h gick för första gången.

Run to the beat verkar kul, måste kolla upp det. Kämpa på! Om du vill tillbaka till Göteborg i höst så kan jag tipsa om ett nästan helt platt lopp. Göteborg Marathon, halvmaran går samtidigt. Kolla www.solvikingarna.se

Anna sa...

Anna, Jag tror Run to the beat kommer bli superduper. Jag har också löpstrejkat efter maran. Man blir lte ledsen och har svårt att motivera sig efteråt.

Marre, maran finns alltid kvar och det kommer bli jättekul med bröllop.

Katarina, Jag vänatr på dig!

marathonJohan, Göteborgs marathon är kanske något att tänka på. Jag skulle ju vilja springa ett marathon i år.