söndag 3 maj 2009

Oh boy vilken helg

Så är man tillbaka i Malmö. Helgen spenderades i Stockholm. Min vän ska gifta sig samma dag som Stockholm Marathon går av stapln och igår var det dax för möhippa! I fredags packade jag och ett par vänner in oss i en bil och tog oss till Stockholm. Innan vi stack iväg hann jag men nöd och näppe få in ett löppass. Det blev samma tröskelpass som tidigare i veckan, dock med lägre fart än passet innan i veckan. Men jag var stressad och en smula hungrig så jag tror att det berodde lite på det. Jag fick i hop 9k totalt.

På lördagsmorgon gick jag upp innan klockan ringde och gav mig ut på Stockholms gator. Stockholm är fint och det var underbart att få springa i staden igen. 10k i lugn 5.30-fart. Snabb dusch och sen iväg för att överraska bruden. Dagen och kvällen blev fantastiskt bra. Hon anade inget. Kvällen avslutades med megaskrål/sång på en karaokebar vid Odenplan. Hysteriskt roligt. Vi kom i säng sent, väldigt mycket senare än vad jag trodde. 5 timmar senare var vi på väg mot skåneland igen. Nu är jag trött och skulle egentligen ha avverkat 18k i bra fart men ställer in. Jag planerar köra det passet på tisdag. Det blir det sista långa passet innan Gtb varvet. Ibland är det värt att sabba en träning för en massa kärlek med underbara vänner.

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Låter ju som en superhelg! Bra gjort att få in så mycket träning också!