onsdag 27 maj 2009

Det är uppåt!

Eftersom jag är en människa som känner mycket, tycker mycket och tänker mycket så är det inte helt knasigt att jag idag är positiv, glad, sprallig och full av energi. Att jag dessutom slagit bort alla tankar på trötthet och 20.30 gav mig ut för att springa tusingar är som grädde på moset. Det är najs.

Efter 3k uppjogg blev det 5x1k intervaller med 2min vila. Jag skulle hålla 4.19-tempo men det varierade upp o ner.
1:a 4.19-tempo Jippi!
2.a 4.07-tempo
3:e 4.19-tempo Jippi!
4:e 4.08-tempo
5:e 4.24-tempo
Jag avslutade passet med 3k nerjogg. Totalt 11k idag.

I sista intervallen hittade mjölksyran mig och benen värkte. Trött men glad ska jag nu ta mig en dusch, något att äta, titta in till Vilgot och sen sova. Imorgon är en ny dag och den är redan full till bredden med en massa måsten så imorgon kanske benen få vila.

6 kommentarer:

Em Löfgren sa...

vilket bra pass =)
intervaller är mitt nästa projekt =)

Löpning & Livet sa...

Snabbing! :)

Löpning piggar alltid upp!

Anna (Orka mera) sa...

Tjohejsan vilket tempo! Bra jobbat. Själv klunkar jag carboloader och vilar mig i form :)

Anonym sa...

Hmmm, måste nog börja med intervallerna när benen återhämtat sig efter maran. Du får det ju nästan att låta kul!

Snorkkis sa...

Håller med Johan - du får det att låta så roligt med intervaller! Man blir ju riktigt sugen. Och bra tempo igen!

Anna sa...

Emliscious, Det är bara att köra på, intervaller är det bästa!

Andréa, Löpning ger glädje helt enkelt!

Anna, Vila nu för du kommer vara rysligt snabb på lördag.

Marathonjohan, Lite återhämtning och sen är det bara att köra.

Fröken Snork, Det bästa är att det ger så mycket. Du har ju smakat på intervaller, det är bara att fortsätta!