måndag 4 maj 2009

Vårruset

Efter att ha slagit mig fram med armbågar och bortfösningar kom jag så äntligen i mål. 5 hårda kilometrar som jag ville ösa gärnet på. Det var svårt att komma loss i början men efter ca 1k släppte det. Har fortfarande svårt att förstå varför man måste stå längst fram om man ändå bara ska gå och vara i vägen. Jag har nog aldrig sprungit så aggressivt som jag gjorde och jag fick vekligen använda lite handkraft för att komma fram. Efter 2k tittade jag på klockan och upptäckte att min aggressiva löpning lett till att Garmin stängt av sig. Jag kunde se min snittfart men det var allt. Buhuuu, nu fick jag nöja mig med att se på måltavlans sluttid och eftersom allt var segt i starten så blev det ju inte en rättvis tid. Men skitsamma, jag är nöjd ändå. Jag sprnag på 22.11, i alla fall visade klockan i mål det. Jag antar att det egentligen är en lite snabbare tid men jag är som sagt nöjd ändå. Jag tog i alla fall ut mig och hade inte kunnat springa snabbare idag.
Jag var helt knasigt trött den sista kilometern, så trött att det gjorde ont överallt men då är det bra att plocka fram det fruktade pannbenet. Oj vad skönt att ha det i bakfickan.

Min vän L som sprang i samma lag som jag sprang på fina 23.47. Hon har varit borta från löpningen i ca ett år men satte igång igen för bara en månad sen. Bra jobbat min vän!!!
Efter slitet blev det picknick men den var i ärlighetens namn inte så mycket att ha. Det var i alla fall gott med mat. Nu är det ny ladd inför morgondagens träning.

14 kommentarer:

Snorkkis sa...

Wow! Vilken tid! Du är bäst! Och lite av ditt pannben vill jag också ha.

Löpning & Livet sa...

shit vilken bra tid! Jag ska springa på onsdag, ska bli intressant :)

Anna (Orka mera) sa...

Shit vilken tid! Riktigt bra jobbat på ett sånt fullsmockat lopp!

Magdalena sa...

WOW! Vilken tid! Grattis!

Katarina M-I sa...

Grym tid!
Lundaloppet blir grymt som uppladdning till varvet, och där slipper du springa med armbågarna:)

Anna sa...

Fröken Snork, du om någon har väl pannben!

Andréa, Lycka till imorgon, ut och kötta!

Anna, det var verkligen fullt av kvinnor i alla åldrar, kul att det kan samla så många.

Magdalena, tackar

Katarina, skönt att slippa använda armbågarna, jag är ju egentligen en snäll människa:)

Lotta sa...

Wow vilken kalasbra tid trots alla stoppklossar! Jag får verkligen vässa armbågarna till Vårruset i Sthlm i slutet av maj.

Unknown sa...

Vilken gasell! Inte lätt att springa fort i sån trängsel.

Anna sa...

Lotta, ja vässa på, det behövs!

MiaLena, Gasell å gasell, jag kände mig som en överkokt kalkon när jag kom i mål.

Unknown sa...

Okej då. Men bra tid hursomhelst :)

Anonym sa...

Hej! Starkt jobbat! Imponerad av din tid! Jag förstår inte heller varför alla ska stå så långt fram. NÄr jag sprungit tidigare år så brukar ju typ 80 % börja GÅ efter typ 100 m!!? Wtf liksom!

Här ska det bli rusa av på torsdag!

Anna sa...

Runrunner: ja, jag kan bara inte förstå det hela. Alla dessa jeanskvinnor överallt!! FAST det är bra att de deltar OCH det är det som är det viktigaste.

Anonym sa...

Grymt bra tid! Grattis! Och lycka till i det kommande Göteborgsvarvet, har du inte sprungit det förut så är det en verkligt häftig upplevelse. Själv gör jag mitt 4:e varv nästa lördag...

Anna sa...

Marathon Johan, tack så jättemycket. Visst är det mitt första. Har hört att det ska vara lite småjobbigt på slutet.