tisdag 12 maj 2009

Nej jag är väl inte neggo?!

Jag hade ju bestämt mig för att köra en positiv månad som egentligen aldrig skulle ta slut. Jag skulle vända allt negativt till positivt och ta hand och vårda det jag har. Månaden är nu slut och jag har väl egentligen inte blivit positivare. Frågar man nära och kära skulle de nog säga att jag just nu är Miss Negativ. Jag är orolig för lördag eftersom jag inte mår 100%, snuvan är ihärdig. Jag kan låta gnällig och neggo och borde fokusera på att alstra positiv energi men det går sådär. Sen är jag så uttråkad på mitt jobb och är besviken på mig själv med hur jag handskas med det faktum att jag stannar kvar och inte lyfter på häcken och gör något annat. Just nu känner jag mig fastklistrad vid stolen och totalt outmanad mentalt och känslomässigt. Det är trist för kroppen skriker efter att få utmanas och jobba hårt även utanför löpbanan. Nåja, Vilgot verkar stortrivas på dagis, han strålar varje morgon när vi går innanför dörrarna till dagis. Det värmer i mitt hjärta för nästa vecka kör jag 100% på jobbet igen.

7 kommentarer:

Snorkkis sa...

Nej, trist att det känns så. Men finns det ngt annat alternativ med jobbet då? Ibland måste man ju våga för att vinna.

Låter alltid så mysigt då du skriver om Vilgot... han verkar urgullig!

Och från och med nu är det bara positiva tankar inför helgen!

Anna (Orka mera) sa...

Ibland måste man få vara neggo! Så negga järnet ikväll så är det nya friska tag i morgon. Göteborgsvarvet kommer att gå bra, du är i tipptopp form och har inget att oroa dig för. All pepp i världen!!!

Anonym sa...

Snuva är ingen fara!!
Jag brukar köra på som vanligt om det bara är näsan som rinner och jag inte känner mig "sjuk".
Det kan vara nerverna som spökar också och förstärker det hela...

Vet du, jag har en princip att inte lämna ett arbete i vredesmod. Tänk frammåt, gör upp en plan hur du vill ha det och vad du behöver. Allt behöver inte hända just idag. Sen tar du helt enkelt på dig ett par helt andra glasögon när du går till jobbet. Sen när du faktiskt slutar kan du se tillbaka på en tid som blev ganska OK, kanske tom BRA! Varje dag är värdefull, du är värdefull. Sätt värde på det!!

Jag är kanske något bättre:)
Emil är prickig men glad.

Kram Katarina

Anna sa...

Fröken Snork, Man måste ju just det, våga för att vinna o jagär egentligen ingen fegis.

Anna, Jag har neggat nog nu. Ikväll ska jag släppa ut benen på grönbete.

Katarina, Nog är det nerverna allt. Jag ska ut o jogga en liten runda ikväll. Det ska bli skönt att komma ut i ett tyst och lugnt Malmö med en liten solnedgång som sällskap.
Du har så rätt angående jobbet!! Jag har ingen egentlig framtidsplan med mitt jobb eller andra jobb för den delen. Jag vill bara en massa hela tiden. Jag ska sätta mig ner och fundera lite på hur jag vill att mitt liv ska se ut om 5 år och hur jag vill leva det. Tiden går alldeles för fort för att man ska slarva bort den.

Anonym sa...

Det är inte det fräschaste och inte det roligaste men det funkar för mig när jag är snuvig.
- Koka upp 5 dl vatten
- Blanda i en knapp tsk salt
- Låt det svalna till rumstemperatur
När det är klart så häll upp lite av vattnet i en kupad hand, håll för ena näsborren och dra upp vattnet i den andra tills du känner att det kommer ut i munnen.
Spotta och fräs och så tills du fått bort allt slem och gör likadant med andra näsborren.
Gör underverk för mig i att få bort vanlig snuva snabbt men är (enligt mig) ganska äckligt ändå...
Lycka till på lördag, jag har startnummer 28228 och startar i grupp 7. Hojta till om du ser mig :)

Marre sa...

Jag känner mig också toghängig i dag, det är förhoppningsvis bara nerverna inför varvet på lördag. Men du är ju ändå på G och när du väl står där på startlinjen kommer alla problem i världen att vara som bortblåsta! Vem vet, du kanske kommer på någon briljant lösning på ditt jobbproblem också under de 21,1 kilometrarna när du diggar till någon härlig ukulele-orkester efter banan. Lycka till!

Anna sa...

Marathon Johan; Lät vidrigt och jag har inte testat MEN jag ska helt klart göra det nästa gång snuvan kommer. Nu känner jag mig bra igen. Jag startar i grupp 14! så du är nog i mål när jag startar!

Marre, på 21,1k kan det ske underverk!