tisdag 5 maj 2009

Rock n´roll löpning

Det var med lite tunga ben som jag gav mig ut i Malmö ikväll. 18k skulle avverkas. Jag bestämde mig att från början köra på ganska bra eftersom jag ville testa vad mina ben gick för. Det blev en runda fylld med en massa glädje iform av ork som jag inte vet var den kom ifrån. Trots en del motvindar (jag valde fel håll på Ribban och Vä Hamnen, Katarina vet vad jag snackar om) blev det en snittid på 4.55k/min och en medelpuls 165 samt maxpuls 172. Jag känner mig stark och nöjd med min runda. Jag kom i mål efter 18k och hade då sprungit de sista tre i ett snabbare tempo än de andra etapperna. Nu ska jag sova, hörs imorgon.

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

shit vad du är snabb!! bra jobbat!

Katarina M-I sa...

Haha, ja, jag gjorde exakt samma tabbe i lördags. Det var som att springa in i en vägg när jag vände upp mot vinden...
Synd att jag är sjuk och att vi inte startar i samma startgrupp, vi hade kunnat turas om att vara farthållare för vi snittar ungefär samma tid på 18 km!!!

Anna (Orka mera) sa...

Bra jobbat! Heja heja!

Anna sa...

Andréa, Jag är mör idag:)

Katarina, Du kommer vara pigg o kry tills dess. Sov så mycket det bara går nu. Ja, samma startgrupp hade varit super men jag startar nog efter dig. Sen är det ju knepigt det här med vilken fart man ska hålla, bara för att man kör på bra en dag så kan det bli pannkaka en annan. MEN positiva tankar och tokladd fram till start.

Anna, Bra med lite hejarop på vägen:)

Snorkkis sa...

You rock! Ingen träningsvärk från vårruset? Tycker man får sån träningsvärk av att springa kortare sträckor och fort.

Anna sa...

Fröken Snork, lite ont hade jag allt efter vårruset. Jag orkade inte stretcha efterår, var för fokuserad på picknicken:)