torsdag 7 maj 2009

Mjölksyra

Inte alls kul idag. Jag skulle göra 4x2k i tröskelfart. Jag gjorde 2k uppjogg och därefter 3x2k i
4.29-fart, 4.28-fart, 4.33-fart. Jag hade mjölksyra i benen på slutet. Jag passade på sista och joggade 1k hem. Det är milen på lördag och jag ska vila kroppen imorgon. Milen är det sista tuffa passet innan Gtb varvet. Har fortfarande ingen koll på vilken fart jag pallar i 21k.

Vilgot har blivit förkyld IGEN!!! Han har börjat dagis i veckan och Mr D som skolar in honom har berättat att Vilgot pussat många snoriga barn under veckan vilket i och för sig är mysigt men lite oroväckande för mig.

Det ska bli både skönt och tråkigt när Gtb varvet är förbi, jag slipper oroa mig för halsont och annat skit men jag har ju avverkat mitt mål som jag satt upp för flera månader sen. Det kommer inte bli något Kph Marathon, jag har funderat och mina ben är inte redo, mitt huvud är inte redo och jag pallar helt enkelt inte.

9 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Det finns ju andra tävlingar du kan springa för att hålla glöden över sommaren. Man behöver inte toppa till alla!

Anna (Orka mera) sa...

Det svider i mitt hjärta att jag inte får träffa dig på startlinjen i morgon. Önskar dig all lycka till i världen. Kör så det ryker och kör lite extra för mig (som sitter hemma och pillar mig i naveln!)!

Anna sa...

Katarina, klart jag ska springa lite lopp i sommar och Vertex finns fortfarande med i tankarna. Men du vet den där känslan när man strävat mot något och man sen genomfört det, man kan bli en smula ledsen när det är över.

Anna, Jag ska köra så mycket det bara går och springa för dig också. Jäkla skit förkylning, nu får den fan ge med sig!

Snorkkis sa...

Hoppas att du fått chans att vila benen ordentligt nu, och inte fått någon förkylning på kroken. Hur ser strategin ut för milen? Är det full fart från början? Med tanke på din tid på 5 tidigare i veckan förutspår jag en grym tid!

Anna sa...

Fröken Snork, Om jag bara visste hur jag skulle lägga upp loppet. Jag måste nog ta det lite lugnt i början. Kroppen får vara rejät varm innan jag börjar ösa på. Jag är så rädd att jag ska ta ut mig för fort.

Anonym sa...

Bra blogg! Nyfiken på en sak. Hur hinner du träna så mycket? Jag har två små barn och för att jag ska kunna träna måste alltså min man vara hemma med dem. Jag kan alltså inte springa en mil flera gånger i veckan, hur gärna jag än skulle vilja, utan får nöja mig med fem kilometer någon gång då och då. Hur löser du det?

Anna sa...

Jag tränar mycket på kvällarna, efter 20.00. Sen har jag möjlighet att få träna en gång per vecka på jobbet. Och alltid träning på helgerna, både lör-sön. Det är ett jäkla pusslande och det kräver viss planering o prioritering. Bort med allt onödigt såsom dåliga tv-program och en massa onödig städning. Nu ska vi ju inte heller glömma bort att du har två barn, jag har ett barn som lägger sig 19.00 varje kväll. Fast om jag ska vara ärlig så är jag nog en smula självisk för min träning är inget som jag vill kompromissa för mycket med.

Anonym sa...

Anna, lycka till imorgon. Njut! Jag vet vad du går för och tänker säga det igen: du är så j-kla grym. Jag ser fram emot Ggb varvet. Det kommer gå bättre för dig än vad du någonsin kan tro. Det viktigaste av allt är att man mår bra av det man bestämt sig för att göra. Man har sina mål, man prestera så bra man kan och man ska slutligen vara nöjd med det man presterat. Det är styrka, eller hur!? :)

Anna sa...

Tack för de värmande orden, jag suger i mig varenda ett av dom.