tisdag 28 april 2009

Tröskelintervaller jippi

Jag har fått svettas idag. Ett pass som blivit lite av ett favoritpass är tröskelintervaller. Idag blev det 2k uppjogg följt av 3x3k intervaller i tröskelfart. Tiderna på intervallerna blev
Etapp 1: 13.28, 4.29-fart, puls 165
Etapp 2: 13.22, 4.27-fart, puls 166
Etapp 3: 13.46, 4.35-fart, puls 166
Under sista intervallen kände jag av mjölksyran och kände att det inte gick lika fort som de två andra. Jag vilade 3min mellan intervallrna och det känns i dagsläget som ett måste. Egentligen gick det lite för fort men eftersom jag inte vet var jag ligger så kör jag på. På måndag ska jag springa vårruset med mina vänner. Jag ska försöka springa på men de som sprungit vårruset säger att det är så mycket damer så att det inte går att springa fort.

Imorgon blir det tajt att få in ett löppass men jag ska göra ett försök. Det är en del måsten denna veckan. Ibland är det ett himla pusslande för att få ihop allt..

9 kommentarer:

Anna (Orka mera) sa...

En bra tid på vårruset kan du glömma... första kilometern tar tio minuter :)

Katarina M-I sa...

Snygga tider och snygg puls!

Armbågar Anna, armbågar, fram med hornen och så skriker du "HÅLL HÖGER"
Inget jädra jante, utan långt upp i starten så du kommer iväg snabbt.

Eller så trängs du i lagom tempo och njuter av din picknikkorg utan att vara sur för att det inte gick att springa på:)

Anna sa...

Jag ska armbåga mig fram, picknikkorgen smakar bättre då.

Tröskelkungen sa...

Bra pass, Helt rätt att satsa på tröskelfart på kvalitetspassen fram till GBG-varvet.
Skönt att du äntligen är frisk igen.

Snorkkis sa...

Nu är det jag som säger att du är galen - hur kan man tycka att intervaller är favoritpass? Snyggt jobbat, och bra att det kändes bra!

Anna sa...

Tröskelkungen, ja, jag hade tänkt att lägga fokus där denna vecka och nästa.

Fröken snork, men det är så jäkla skönt att man känner att det går att trycka på igen.

Lotta sa...

Det är så synd med dessa lopp som Vårruset, Tjejmilen, Midnattsloppet etc.. För mycket folk helt enkelt som gör att man springer mer på bredden än på längden sas.. :) Men samtidigt är det jättekul att vara med! ...även om man inte ska sats på nåt PB direkt..

Anna sa...

Lotta, det ska verkligen bli kul på måndag men roligast blir nog picknicken med mina vänner efteråt.

Sofy sa...

Oj vilken fart! Tröskel... hm, det där är typ min tänkta maxfart när jag ska springa långt! (milen)

Wow för bra träning och duktig upp o nerjogg också!