söndag 12 april 2009

Lite fart i benen

Äntligen fick jag sätte lite fart i mina uttråkade ben! Jag hade bestämt mig för att köra lite korta intervaller, bara för att se om det gick att trycka på lite. Det gick, även om det kändes att man varit sjuk och borta ett tag. Fört blev det 4k uppjogg i lugnt tempo. Därefter 10x400m med 1min vila mellan varje i Pildammsparken. Tiderna blev:
1.36, 1.39, 1.41, 1.43, 1.45, 1.46, 1.43, 1.39, 1.38, 1.39

2k nejogg, tot 10k.

Tiderna är inget jag vill briljera med. Jag vågade inte ge 100% men idag gör det ingenting. Jag ville släppa loss benen och känna lite på flåset. Det är underbart att få svettas och ta i.

Var inne på cdon och laddade ner lite musik, The Sounds har släppt en ny låt som jag bara var tvungen att ha. Jag vet att det kan vara lite tonårsvarning på The Sounds men det skiter jag i för me like.

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

bra jobbat! intervaller är svårt.. jag tycker det är så svårt att veta vilken fart man kan hålla för att orka hålla jämnt tempo hela tiden.

Snorkkis sa...

Tycker också att intervaller är svårt. Bra jobbat, och skönt att få lite fart i benen!

Anna (Orka mera) sa...

Bra jobbat med intervallerna! Intervaller är mitt värstaste värstaste så jag är glad att det var du och inte jag som fick jobba idag :)

Anna sa...

Håller helt med er, det är svårt att veta vilket tempo man ska hålla för att orka genomföra alla intervaller i smma tempo.