onsdag 1 april 2009

Tröskelintervaller i skymningen

Finns det något bättre än att sticka ut och springa när skymningen infunnit sig.
Luften var underbar, det var tyst och jag var laddad till tänderna.

Härliga underbara intervaller i tröskelfart skulle det bli och det blev det också! Jag drog till Pildammarna och värmde upp i 2k därefter blev det 3 x 3k intervaller i just tröskelfart.
Det blev lite varierat resultat beroende på att jag under första intervallen försökte kolla klockan samtidigt om jag sprang. Det gick sådär. Andra varvet bara sprang jag på känsla, tredje varvet likaså även om jag visste att det var en aning snabbare än tänkt.

intervall 1: 14:32 min, 4.51-tempo lite väl sakta, medelpuls 161
intervall 2: 13:37 min, 4.32-tempo, ökade på men det kändes ändå helt okej, medelpuls 165
intervall 3: 13:17 min, 4.26-tempo, det var jobbigt och den sista km var tuff, medelpuls 168

Med nerjogg blev det totalt 12k idag. Nu ska jag sova gott. Lär väl ta ett tag att komma ner i varv, det är nackdelen när man tränar sent.

4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Wow, vilket tempo! Och snyggt att köra den snabbaste sist! Tycker du att de långa intervallerna fungerar bra/ är effektiva?

Anna sa...

Fröken Snork: Jag måste nog säga att det är så. Jag känner att jag orkar hålla ett högre tempo längre än tidigare när jag är ute och springer distans.

Anonym sa...

Bra sprunget!
/Katarina

Anna (Orka mera) sa...

Grymma tider!!!