måndag 27 april 2009

Sträcka ut benen

Tjohooooo idag friskskriver jag mig själv. Äntligen får jag köra fullt igen. Återigen måndag och jag med Co landade i Malmö i förmiddags efter en helg i Stockholm. En helg fylld med härliga möten med vänner och en massa god mat. En liten son som varit ovanligt morgonpigg har gjort både mig och hans far Mr D trötta på kvällarna. Vi har träffat vänner vi känt lääänge och nu när vi har barn så ser våra lördagskvällar lite annorlunda ut än de gjorde för ett par år sen. Men kul har vi haft och mysigt var det även om jag gick och la mig 22.00 i lördags!

I söndags (igår) träffade jag Fröken Snork, en supertrevlig tjej som jag fick dela en härlig löparrunda runt Årstaviken med. Det var så kul att få träffa en bloggtjej som man faktiskt tycker att man känner fast att man inte pratat med tidigare:) 8k tror jag det blev i skönt snacktempo.

Ikväll har jag verkligen fått sträcka ut benen och det blev 12k i bra tempo. Jag orkade helt enkelt inte kränga på mig min Garmin idag så det fick bli löpning på känsla. Jag höll ett bra tempo genom passet och fick upp pulsen rejält. Det är så jäkla skönt att bara få springa på , andas och titta på solnedgången.

Måste avsluta med att berätta att jag idag storhandlat på nätet. hemmalivs.se heter företaget som kör hem livsmedel till dig. Underbart för en som mig som hatar att storhandla. Det är en grymt bra idé och jag förstår inte varför jag inte använt mig av detta innan. Nu äta lite sen sova.

7 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Härlig att det äntligen känns riktigt bra nu!

Hemmalivs ska jag kolla in, det är ett evigt släpande av matkassar...

Anna (Orka mera) sa...

Handlade på nätet för hundra år sedan när vi bodde i Lund, men sen gick alla nätaffärer i konkurs... Man kanske borde ta upp det där. Tiden är dyrbar och handla tar MYCKET tid. Fast dom kör nog inte ända till oss som bor i tjottahejti...

Johanna sa...

Instämmer med Anna, man önskar att sånt fanns där man bor. Fast det kanske gör det? Hmm måste kolla upp det. :)

Anna sa...

Katarina, Jag tröttnade också på att släpa kassarna

Anna, var inte så säker på att de inte hittar hem till dig. Företaget ligger i Helsingborg.

Johanna, kolla, kolla jag tycker det är super.

Snorkkis sa...

Tack själv Anna för rundan i söndags. Jätte skoj!

Hemmalivs verkar ju kanon, för basvaror skulle det ju vara bra och så kan man gå till butiken när man behöver lite ny mat-inspiration.

Cicci sa...

Skoj att du var å träffade henne, brukar läsa hennes blogg också. Känner du dig i form inför marathon då?

Anna sa...

Fröken Snork: Precis, mataffärer är super för lite inspiration.

Cicci: Nej Cicci, jag är inte alls i form för marathon. Marathon i KPH blir en bonus om jag orkar efter Gtb Varvet.